آفتاب

روسیه کشتار غیرنظامیان در سوریه توسط معارضان مسلح را محکوم کرد

روسیه کشتار غیرنظامیان در سوریه توسط معارضان مسلح را محکوم کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای کشتار غیرنظامیان در سوریه توسط معارضان مسلح را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه با اشاره به اظهارات روز گذشته ناوی پیلای، کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل یادآوری شده است: افراط گرایان و در وهله اول اعضای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام در شمال سوریه مرتکب جنایات ضدبشری شده و به کشتار جمعی غیرنظامیان می پردازند.

در ادامه بیانیه آمده است: معارضان مسلح در مناطق حلب، ادلیب و رقا شمار زیادی از غیرنظامیان ازجمله روزنامه نگاران محلی را به قتل رسانده و گروگانها را دسته جمعی اعدام کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود افزوده است: دیدگاه کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر اینکه این گونه اعمال معارضان را نقض حقوق بشر و معیارهای انسانی قوانین بین المللی عنوان کرده است و می تواند جنایات جنگی محسوب شود، می پذیریم.

در بیانیه گفته شده است: سران گروه های معارض و اعضای آنها که در این گونه اقدامات ضدبشری شرکت کرده اند باید مجازات شوند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم امروز درکنفرانسی خبری پس از دیدار با ولید المعلم همتای سوری خود گفت: معارضان وجنگجویان مسلح درنقاط مختلف سوریه جنایات ضد بشری مرتکب شده اند.

وی افزود: در گزارش کمیسار عالی سازمان ملل درامور حقوق بشر که اخیرا درژنو منتشر شد به موارد متعدد کشتار جمعی توسط معارضان مسلح در سوریه اشاره شده است.

وی افزود : دراین سند درکنار اتهام هایی که علیه دولت سوریه مطرح شده، وجود موارد متعدد کشتارهای جمعی واعمال ضدبشری توسط جنگجویان ضددولتی در مناطق تحت کنترل خود تایید شده است.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد:معارضان سوری به ویژه اعضای گروه تروریستیˈ دولت اسلامی عراق و شامˈ درمناطق حلب، ادلیب ورقا به کشتارجمعی غیر نظامیان ازجمله خبرنگاران می پردازند وگروگان های خود را قتل عام می کنند.

وی اضافه کرد: معارضان سوری حتی در یک بیمارستان حلب به کشتار جمعی بیماران و پرسنل درمانی پرداخته و دراین مرکز درمانی ستاد فرماندهی خود را مستقر کردند.

اروپام/2242**518 ** 1917
کد N65390

وبگردی