آفتاب

امریکا قصد دارد نیروهای ارتش عراق را در یک کشور ثالث آموزش دهد

امریکا قصد دارد نیروهای ارتش عراق را در یک کشور ثالث آموزش دهد

تهران - ایرنا - یک مقام دفاعی امریکا روز جمعه به خبرگزاری فرانسه گفت : ارتش امریکا قصد دارد نیروهای ارتش عراق را برای کمک به مقابله با شورش شبه نظامیان وابسته به القاعده در یک کشور ثالث آموزش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، این مقام که به شرط عدم افشای هویت خود سخن می گفت اظهار کرد: از آنجا که بغداد و واشنگتن هردو از این ایده حمایت کرده اند ، این آموزش در اردن یا یک کشور دیگری اغاز می شود.

با این حال ، مقامات پنتاگون به فکر اعزام یک گروه از مشاوران نظامی امریکا به عراق نیستند چرا که این کار تا حدی نیاز به یک توافق حقوقی با بغداد دارد که در گذشته از آن طفره رفته است.

چنین اقدامی همچنین می تواند موجب یک منازعه سیاسی در واشنگتن شود که زخم های کهنه جنگ بحث برانگیز امریکا در عراق را باز خواهد کرد.

سرهنگ استیون وارن یک سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت : ما در حال مذاکره با عراقیها در مورد نحوه بهبود کار نیروهای امنیتی عراق هستیم . ˈ

وی گفت : تلاش برای انجام یک آموزش ضد تروریسم مد نظر قرار گرفته و پنتاگون تصمیم دارد به درخواست دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق سلاح و مهمات به این کشور بفرستد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N65386

وبگردی