آفتاب

انتقاد زاکانی از اتفاقات تلخی که در سازمان انرژي اتمي رخ داده است

انتقاد زاکانی از اتفاقات تلخی که در سازمان انرژي اتمي رخ داده است

نماینده مردم تهران با اشاره به به اتفاقات تلخ رخ داده ماه‎‎هاي اخير در سازمان انرژي اتمي اظهار کرد: این اقدامات آينده بسيار تاريکي را فراروي صنعت غني‎سازي قرار داده است تا جايي که به‎نظر قبل از عملي شدن توافقنامه ژنو در بدترين صورت بساط اين فناوري در داخل کشور ضربه مهلکي خواهد خورد. 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در سرمقاله شنبه 29 دی ماه هفته نامه پنجره با عنوان «توافق هسته‎اي با بيگانگان يا نابودي بي‎سروصدا و آرام داخلي آن» با اشاره به توافق نامه هسته ای ایران با گروه 1+5 آورده است،به‎طور کلي بيشتر منافع اين توافقنامه بالقوه است در حالي که عمده مضرات آن بالفعل است. اين توافقنامه بيشتر شروع راهي است که نتيجه آن به توانمندي ما در پيگيري آرمان‎‎هاي مطلوب و دستيابي به عزت و منفعت ملي با گذر از دل واقعيت‎‎هاي تلخ پيراموني بستگي خواهد داشت. لذا نه عسل مصفا و فتح‎الفتوح است، نه جام زهر و ترکمنچاي هسته‎اي بلکه ورود به ميدان ميني است که هنرمنديِ عبور پرافتخار از آن را مي‎طلبد و راه را براي پيروزي‎‎هاي ديگر هموار مي‎سازد. 
 
زاکانی در سرمقاله خود به مضرات و منافع این توافق نامه و الزامات سلبی و ایجابی هم اشاره کرده و در بخشی از آن آورده است، با توجه به اتفاقات تلخ رخ داده ماه‎‎هاي اخير در سازمان انرژي اتمي که به بهانه دروغين تصميم نظام در منجمدسازي صنعت غني‎سازي جهت رفع شر دشمنان انقلاب اسلامي صورت پذيرفته و با فلج‎سازي حرفه‎اي داخلي و آرام، مسير مورد نظر بيگانگان با کمترين هزينه در داخل اين سازمان با محدودسازي يا حذف افراد کارآمد و کليدي صنعت غني‎سازي که غني‎سازي اورانيوم 5/3 درصد و 20 درصد مرهون آن‎ها بوده يا در مهار ويروس استاکس‎نت نقش کليدي داشته‎اند و برخي انتصاباتي که تجربه تلخ مديريت گذشته آنان و ناکارآمدي ايشان در توانمندي علمي و دانش کافي سبب سقوط صنعت در گذشته بوده، رقم خورده که آينده بسيار تاريکي را فراروي صنعت غني‎سازي قرار داده است تا جايي که به‎نظر قبل از عملي شدن توافقنامه ژنو در بدترين صورت بساط اين فناوري در داخل کشور ضربه مهلکي خواهد خورد. 
 
بي‎شک بر همه دلسوزان نظام اسلامي به‎ويژه رياست محترم جمهوري که مسئوليت مستقيم اين موضوع را برعهده دارند فرض و واجب است جلوي اين اقدامات نسنجيده را بگيرند تا با دستان عناصر داخلي خواست دشمنان محقق نگردد چراکه بخشي از اقدامات صورت گرفته بيشتر در راستاي عملي ساختن آرزو‎ها و اظهارات سران رژيم جعلي اسرائيل است تا منافع ملي ما؛ آنجا که شيمون‎پرز مي‎گويد«مشکل ما سانتريفيوژ‎هاي نطنز نيست بلکه آدم‎‎هاي آنجا براي ما مسئلهاند». اين در حالي است که در ماه‎‎هاي اخير برخي از دوستان توانمند شهيد احمدي‎روشن از سازمان اخراج شده‎اند. امکانات و محافظت از برخي از دانشمندان هسته‎اي موثر نيز برداشته شده يا اساسا به آن‎ها بي‎توجهي مي‎شود تا جايي که بعضا اين عزيزان امروز بي‎محافظ و با وسايل عمومي در سطح شهر رفت‎و‎آمد نموده و به وظيفه خويش عمل مي‎کنند. 
 
آيا صدمات گذشته و ترور شهداي هسته‎اي براي ما درس عبرت نشده است تا دشمن کمين گرفته و عوامل استکبار را فراموش نکنيم و با دستان خويش سرمايه‎‎هاي ملي و دانشمندان اين کشور را در معرض تهديد قرار ندهيم. به هرحال مسئوليت اين همه خطا برعهده رئيس محترم سازمان انرژي اتمي و پس از آن برعهده وزراي محترم کشور و اطلاعات است که کوتاهي آنان توسط ملت ايران بي‎پاسخ نخواهد ماند.
 
به گزارش مهر، متن کامل این سرمقاله در هفته نامه پنجره(شنبه 29 دی ماه) منتشر شده است.
 
 
 
 
 
 
 

 

کد N65361

وبگردی