آفتاب

سازمان ملل نسبت به احتمال نسل کشی در آفریقا هشدار داد

سازمان ملل نسبت به احتمال نسل کشی در آفریقا هشدار داد

همشهری آنلاین: معاون دبیر کل سازمان ملل در مراسم بیستمین سالگرد نسل کشی های سال ۱۹۹۴در کشور رواندا با اشاره به شدت گرفتن مناقشات قومی و مذهبی در آفریقای مرکزی نسبت به احتمال وقوع نسل کشی های دوباره در این کشور هشدار داد و خواستار جلوگیری از تکرار فاجعه شد.

جهان > مجامع‌جهانی- همشهری آنلاین:
معاون دبیر کل سازمان ملل در مراسم بیستمین سالگرد نسل کشی های سال ۱۹۹۴در کشور رواندا با اشاره به شدت گرفتن مناقشات قومی و مذهبی در آفریقای مرکزی نسبت به احتمال وقوع نسل کشی های دوباره در این کشور هشدار داد و خواستار جلوگیری از تکرار فاجعه شد.

به گزارش ایرنا، یان الیاسون در این مراسم که ازسوی دفتر اطلاعات جمعی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، نسل کشی 20 سال پیش در رواندا را نتیجه سهل انگاری و نادیده گرفتن نشانه های بروز این فجایع دردناک پیش از وقوع آن دانست.

وی تاکید کرد باید با هوشیاری و آگاهی از اختلافات مذهبی و درگیریهای خشونت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان درآفریقای مرکزی جلوگیری کرد تا بار دیگر شاهد تکرار حوادث فاجعه بار آفریقا نباشیم.

الیاسون خطاب به شرکت کنندگان در این مراسم گفت ما نباید قصور و سهل انگاری عمومی در آن سال ها را که به نسل کشی در رواندا منجر شد از یاد ببریم.

الیاسون با اشاره به نشانه و علائم هشدار دهند قبل از وقوع هرگونه فاجعه و نسل کشی، گفت : اگردر آن سال به این گونه موارد توجه می شد، شاهد مرگ 800 هزار نفر انسان بیگناه نبودیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود به بحران در سودان جنوبی اشاره کرد و گفت : نیروهای صلح بانی سازمان ملل تلاش می کنند تا 65 هزار پناهنده سودانی را در ارودگاه های خود اسکان دهند.

وی تاکید کرد سازمان ملل و جامهه جهانی نیازمند پیش بینی و امکانات بیشتری برای حمایت به موقع و بیشتر از مردمانی که بر اثر درگیریهای خونین و یا حوادث طبیعی خانه و کاشانه خود را از دست می دهند،می باشد.

کد N65353

وبگردی