آفتاب

اتحادیه اروپا نسبت به گسترش خشونت در کشورهای عضو اتحادیه هشدار داد

اتحادیه اروپا نسبت به گسترش خشونت در کشورهای عضو اتحادیه هشدار داد

برلین - ایرنا - گسترش تفکر افراطی و ترویج خشونت در اتحادیه اروپا این روزها به یکی از دغدغه های اصلی مقام های اروپایی تبدیل شده به گونه ای که کمیسیون اتحادیه اروپا نسبت به گسترش تفکر افراطی در اروپا هشدار داده و خواستار اقدامات جدی برای مقابله با این وضعیت نگران کننده شده است.

به گزارش ایرنا، ˈسسیلیا مالم استرومˈ کمیسر سیاست داخلی اتحادیه اروپا در این رابطه گفت: این روزها شاهد هستیم که افراط گرایی، دشمنی با بیگانگان و ملی گرایی در اروپا کماکان شدت می گیرد و ما نباید فرصت را برای مقابله با این وضعیت نگران کننده از دست بدهیم.

به گفته مالم استروم، کشورهای اتحادیه اروپا باید در مبارزه با ایدئولوژی هایی که از خشونت حمایت می کنند بیشتر تلاش کنند از جمله اینکه پیشنهادهای بیشتری را به افرادی که این گونه صحنه ها را ترک می کنند، بدهند اما این درحالی است که متاسفانه درحال حاضر، چنین برنامه هایی در همه کشورها وجود ندارد.

این مقام اروپایی با اعلام اینکه اداره اش قصد دارد، ازجمله برای همکاری بهتر مراجع اتحادیه اروپا، 20 میلیون یورو برای هفت سال آینده درنظر بگیرد، گفت: کشورها باید به نوبه خود به طور مثال برای آموزش امدادگران اجتماعی و حمایت بهتر از قربانیان خشونت های افراطی تلاش کنند ضمن اینکه به تحقیقات بیشتر در این مورد که چرا بعضی ها به گروه های تندرو می پیوندند یا از آن ها جدا می شوند نیز نیاز است.

به گفته مالم استروم، به طور دائم تعداد بیشتری از اروپایی ها ، کشورهای خود را ترک می کنند تا به نبردها در کشورهایی مانند سوریه یا سومالی بپیوندند.

وی افزود: ما حدس می زنیم که بیش از یک هزار و 200 اروپایی تاکنون راهی این مناطق شده اند و تعداد آن ها درحال افزایش است و حتی برخی از این افراد، نه همه آن ها به گروه هایی با برنامه های تروریستی پیوسته اند.

درهمین رابطه توماس دماتزیر وزیر کشور آلمان نیز در روزهای گذشته در سخنانی در جمع مقام های امنیتی این کشور نسبت به افزایش خطرات تروریستی و خشونت در خیابان ها به شدت ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روزنامه دی ولت، دماتزیر که معتقد است آلمان کماکان توسط تروریسم بین المللی در معرض خطر قرار دارد، پس از نشستی با رؤسای مراجع امنیتی این کشور مانند اداره حفاظت از قانون اساسی، اداره پلیس جنایی و پلیس فدرال در برلین گفت، این جا کماکان خطر بزرگی وجود دارد که باعث نگرانی من می شود.

دماتزیر که در دولت قبلی مرکل به عنوان وزیر دفاع فعالیت کرده است،با تاکید بر اینکه شاهد خطراتی برای امنیت عمومی به واسطه جنایات برنامه ریزی شده، خشونت در خیابان ها و حملات اینترنتی است از قصد خود برای متمرکز کردن محور فعالیت هایش به عنوان وزیر کشور برای حل این مشکلات در آینده خبر داد.

اروپام** 1701**1392
کد N65257

وبگردی