آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/

مهدوی کنی،کرمانی و العوادی در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان

مهدوی کنی،کرمانی و العوادی در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: در زبان عربی از بانوان به نام "ام" یاد می‌کنند یعنی این‌که زنان توانا هستند و ریشه هر حرکتی به زن برمی‌گردد. هیچ ملت، ‌کشور،‌ دین و آئینی نتوانسته و نمی‌تواند آن اجر و قربی که اسلام به زن داده برای زن به ارمغان بیاورد.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: در زبان عربی از بانوان به نام "ام" یاد می‌کنند یعنی این‌که زنان توانا هستند و ریشه هر حرکتی به زن برمی‌گردد. هیچ ملت، ‌کشور،‌ دین و آئینی نتوانسته و نمی‌تواند آن اجر و قربی که اسلام به زن داده برای زن به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، طوبا کرمانی در ادامه مراسم بیست‌ و هفتمین کنفرانس بین‌المللی در کمیسیون "اتحادیه جهانی زنان مسلمان" با خیرمقدم به مهمانان و تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: این کمیسیون کودکی بود که توسط بانوان فرهیخته حیاتی جاودانه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در قرآن هرگاه می‌خواهند کسی را الگو قرار دهند از زنان استفاده می‌کنند، همانند آسیه همسر فرعون که بارها برای مسلمانان الگو بوده است و اگر ما در راه‌اندازی این مجمع تأخیری داشتیم امیدواریم خدا از ما بگذرد و بتوانیم حال که آن را راه‌اندازی کرده‌ایم به بهترین نحو جلو برود.

وی اظهار کرد: باید بدانیم که امروز فقط شرکت در مجامع و این‌گونه کمیسیون‌ها کافی نیست، ما فقط اسم نمی‌خواهیم بلکه رسم هم می‌خواهیم؛ چرا در جهان امروز زنان سوریه باید مورد خشم و خشونت قرار بگیرند؟ مگر ما زنان نیستیم که باید به فریاد آن‌ها برسیم؟ پس باید فریادمان را بلند کنیم تا به گوش جهانیان برسانیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در پایان گفت: استکبار امروز می‌خواهند از طریق تفرقه بر مسلمانان حکومت کند، ولی دیدند که نمی‌توانند بین اعتقادات آن‌ها وارد شوند به همین دلیل به سمت تفرقه‌افکنی رفتند و زنان باید در این راستا هوشیار باشند و همچون شاخه‌های درخت در کنار همدیگر بایستند تا کسی نتواند آن‌ها را از هم جدا کند.

در ادامه این مراسم فردوس العوادی معاون دانشگاه کربلا با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) گفت: ما باید بدانیم که بنی‌آدم هستیم و اعضای یکدیگریم و در این راستا باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه فاصله بگیریم. دشمنان می‌خواهند ما با یکدیگر بجنگیم و امکانات آنها در راستای جنگیدن ما با همدیگر صرف می‌شود ولی این ما هستیم که باید در مقابل آن‌ها بایستیم.

وی یادآور شد: چیزی که جنبش اسلامی می‌خواهد این است که جنبش تکفیری که خونریزی به راه می‌اندازد نابود شود من از عراق آمده‌ام تا فریاد عراق را در این کنفرانس بیان کنم. این کنفرانس‌ها و کمیسیون‌ها هیچ تأثیری در واقعیت امت عراق نداشته، من از این کنفرانس می‌خواهم که راه عملی و موضع عملی را درپیش گیرد تا بتوانیم به آن چیزی که مدنظر اسلام است برسیم.

وی در پایان گفت: ما می‌خواهیم همبستگی مسلمانان حفظ شود و زن می‌تواند در این همبستگی تأثیر زیادی داشته باشد. مادران می‌توانند با دمیدن روح اسلامی در جوانان آن‌ها را به سمت دین هدایت کنند و امیدوارم این اتحادیه یک میوه عملی دهد و فقط به سخن‌ها اکتفا نکنیم.

در ادامه این مراسم، صدیقه مهدوی‌کنی استاد دانشگاه امام صادق(ع) نیز با تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار کرد: امروز امت اسلامی برای برافراشتن پرچم اسلام نیازمند وحدت هستند و وحدت می‌تواند نجات‌بخش جامعه اسلامی باشد. ما با وحدت خود می‌توانیم به حاکمیت اسلام در جهان برسیم.

وی یادآور شد: اگر به سمت قرآن کریم و رهنمودهای آن پیش برویم و اهداف رسول اکرم(ص) را درنظر بگیریم می‌توانیم در جهت تحقق قسط و عدل آستین بالا زده و قدم‌های بلندی را برای ترویج دین اسلام برداریم.

وی یادآور شد: وقتی رسالت پیامبر(ص) اقامه قسط و عدل است به یقین ما باید پا جا پای او بگذاریم و در این راستا وظیفه خطیری داریم.

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر دشمنان اسلام قدم‌هایی برداشته‌اند که ما مسلمانان را به جان هم بیندازند. گاهی از طریق اندیشه و گاهی از طریق احکام شریعت، در این راستا ما هستیم که باید متحد شده و در مقابل حق خود بایستیم.

وی تصریح کرد: ما امت واحد هستیم. دارای پیامبر، معاد، قبله و کتاب واحد حتی در شریعت نیز نقاط مشترک زیادی داریم پس چرا این‌گونه در مقابل هم می‌ایستیم و به نقاط افتراق هم می‌پردازیم. آن‌ها برنامه داشتند تا از این طریق ما را به یغما برند. ما هم متأسفانه اصل را رها کرده و به فرع می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: زنان در آیات قرآن مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند، ولی متأسفانه جامعه زنان ما نیز در این راستا با یکدیگر متحد نیستند و بدون این‌که خودمان بدانیم در مقابل یکدیگر ایستاده‌ایم.

این استاد دانشگاه امام صادق(ع) در پایان گفت: در جهان امروز در خصوص مسائل زنان کنفرانس‌ها و سمینارهای زیادی تشکیل می‌شود ولی متأسفانه زنان مسلمان نتوانسته‌اند به خوبی در این کنوانسیون‌ها نقش داشته باشند. شاید دلیل آن عدم اتحاد زنان مسلمان با یکدیگر است و ما باید در این راستا به فکر ارتقای نقش زنان در جهان باشیم.

انتهای پیام

کد N65198

وبگردی