آفتاب

پلیس ترکیه 4 تن دیگر از مظنونان گروه تروریستی القاعده را دستگیر کرد

پلیس ترکیه 4 تن دیگر از مظنونان گروه تروریستی القاعده را دستگیر کرد

آنکارا - ایرنا - پلیس ترکیه چهار نفر دیگر از مظنونان به همکاری با گروه تروریستی القاعده را در این کشور بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری دوغان امروز - جمعه - نوشت که این دستگیری در جریان عملیات همزمان پلیس مبارزه با تروریسم ترکیه در شش استان این کشور صورت گرفته است.

منابع خبری ترکیه همچنین امروز نوشتند که پرونده سیزده نفر از متهمان به عضویت و همکاری با گروه تروریستی القاعده در ترکیه به دادگاه ارجاع شد.

پلیس ترکیه پیشتر در عملیاتی مشترک علیه نیروهای تروریستی القاعده در استان های وان، استانبول، کیلیس، آدانا، غازی آنتپ و قیصریه 28 نفر از عناصر این سازمان تروریستی از جمله دو عضو ارشد را دستگیر کرد و پرونده 13 تن از آنان پس از بازجویی برای رسیدگی به دادگاه ارائه شد.

بازجویی از دیگر متهمان همچنان ادامه دارد.

پلیس ضد تروریسم ترکیه به برخی از شعبات بنیاد حق و آزادی های انسانی این کشور نیز یورش برد و شماری از اعضای این بنیاد را به اتهام همکاری با گروه القاعده بازداشت کرد.

در این عملیات ˈابراهیم شنˈ که از وی به عنوان فرد شماره دو القاعده در خاورمیانه نام برده می شود و ˈهالیس بایانجوکˈ مسوول دیگر این گروه تروریستی در ترکیه، به همراه سه نفر در استانبول دستگیر شدند.

برخی از اعضای ارشد این گروه تروریستی پیش از آغاز عملیات به سوریه گریختند.

پلیس ضد تروریسم ترکیه از 15 ماه پیش جست وجو برای دستگیری متهمان به عضویت در گروه القاعده را آغاز کرده است.

اعضای گروه تروریستی القاعده در ترکیه به اتهام اعزام مزدوران و سلاح و مهمات برای جنگ به سوریه، جمع آوری کمک های مالی و فعالیت های غیر قانونی بازداشت شده اند.

خاورم **230* 1917
کد N65155

وبگردی