آفتاب
تنش سیاسی ناشی از رسوایی مالی در ترکیه/

وزیر دادگستری ترکیه خبر صدور حکم بازداشت پسر اردوغان را تکذیب کرد

وزیر دادگستری ترکیه خبر صدور حکم بازداشت پسر اردوغان را تکذیب کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ بکر بوزداغ ˈ وزیر دادگستری ترکیه اخبار رسانه درباره صدور حکم دستگیری ˈ بلال اردوغان ˈ پسر ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر این کشور را تکذیب کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، بوزداغ در پاسخ به سووال برخی از نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق مبنی بر دلایل لغو حکم بازداشت فرزند نخست وزیر ترکیه گفت : حکمی در خصوص بازداشت پسر نخست وزیر ترکیه صادر نشده است که لغو شود.

رسانه های ترکیه پیش از این عنوان کرده بودند که دادستان استانبول در مرحله دوم موج دستگیری ها عملیات ارتشا و فساد مالی در این کشور حکم دستگیری پسر نخست وزیر ترکیه را صادر کرده است.

وی همچنین ادعاهایی مبنی بر خروج پسر نخست وزیر ترکیه از این کشور و یا پنهان شدن وی را نیز رد کرد.

وزیر دادگستری ترکیه در پاسخ به سووال نمایندگان بزرگترین حزب مخالف دولت آنکارا در مجلس ملی این کشور افزود : این ادعاها توسط برخی از رسانه های جمعی ترکیه در راستای تضعیف نخست وزیر ترکیه و دولت آنکارا صورت می گیرد.

در پی عملیات ارتشا و فساد توسط پلیس و دادستان استانبول در 17 دسامبر گذشته شماری از منتسبان به دولت آنکارا ، دو نفر از فرزندان وزرای سابق کابینه ترکیه ، مدیرعامل هالک بانک و برخی از فعالان اقتصادی به اتهام اخذ رشوه و فساد مالی دستگیر شدند.

برخی از رسانه های ترکیه پیش از این در اخباری مدعی شده بودند که حکم دستگیری بلال اردوغان نیز توسط دادستان استانبول به جرم فساد مالی صادر شده است.

خاورم **2010 ** 230 ** 1917
کد N65124

وبگردی