آفتاب

داوود اوغلو: هزاران پناهنده سوری نیازمند کمک‌های فوری هستند

داوود اوغلو: هزاران پناهنده سوری نیازمند کمک‌های فوری هستند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) گفت: هزاران پناهنده سوری نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه فوری هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان نشستی خبری با اشاره به درد و رنج هزاران تن از مردم سوریه تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه تلاش کند.

داوود اوغلو با اشاره به برگزاری نشست ژنو 2 تاکید کرد: هدف از برگزاری نشست ژنو 2 باید دستیابی به آتش‌بس در سوریه باشد تا بتوانیم به درد و رنج ملت سوریه خاتمه داده و کمک‌های انسان دوستانه را به مردم مناطق مختلف سوریه ارسال کنیم.

وی درخصوص کشورهای میزبان پناهندگان سوری تاکید کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم بیدار بوده و ملت سوریه را حمایت کرده و به درد و رنج آن‌ها پایان دهند. دولت سوریه و نیروهای مخالف باید در این نشست حضور یابند و ما در تماس‌هایی که با اعضای ائتلاف وطنی داشته‌ایم خواستار مشارکت آن‌ها در نشست ژنو 2 شده‌ایم.

از سوی دیگر کمیسر ارشد سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی مردم سوریه تاکید کرد جامعه جهانی باید از این ملت و کشورهای میزبان آوارگان سوری از جمله ترکیه، عراق، مصر و لبنان که اخیرا پناهندگان بسیاری را پذیرا بوده‌اند، حمایت کنند.

وی افزود: کشورهای همجوار از درگیری‌های سوریه رنج می‌برند و ما می‌دانیم که حمایت انسانی برای حل بحران سوریه کافی نیست بلکه نیاز به دستیابی به راهکارهای سیاسی احساس می‌شود و اگر نظام سوریه کمک‌های انسانی را فراهم کند شمار پناهندگان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N65064

وبگردی