آفتاب

صربستان از ایران برای شرکت در نمایشگاه گردشگری بلگراد دعوت کرد

صربستان از ایران برای شرکت در نمایشگاه گردشگری بلگراد دعوت کرد

بلگراد- ایرنا- رییس نمایشگاه بین المللی بلگراد با اشاره به دستاوردهای مهم گسترش روابط فرهنگی و گردشگری بین کشورها، برای میزبانی از جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی بلگراد اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، ˈدانکا سکیچˈ در دیدار با ˈمحمود شالوییˈ رایزن فرهنگی و ˈتقی معمی وندˈ مسوول دیپلماسی عمومی سفارت ایران گفت که روابط فرهنگی و گردشگری ضمن تسهیل آشنایی ملت ها با فرهنگ و سنت های یکدیگر، فضای مناسبی را هم برای گسترش فعالیت های اقتصادی کشورها فراهم و هموار می سازد.

وی همچنین نمایشگاه جهانگردی بلگراد را به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری در صربستان و منطقه جنوب شرق اروپا معرفی کرد و افزود که این نمایشگاه از سال 2003 میلادی عضو انجمن گردشگری نمایشگاه های اروپا ETTFA و انجمن نمایشگاه های بین المللی تجارت جهانگردی است.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این نشست ضمن قدردانی و استقبال از دعوت از کشورمان برای حضور در نمایشگاه جهانگردی بلگراد، از تاریخ چند هزار ساله و زیبایی های خیره کننده ایران به عنوان عاملی برای جذب علاقمندان به تاریخ، فرهنگ و طبیعت یاد کرد.

شالویی وجود بناهای تاریخی در نقاط مختلف ایران از جمله شیراز، اصفهان، یزد، تبریز، همدان، کاشان و جزیره کیش را از مهمترین مقاصد گردشگران دانست و امنیت، برخورد گرم و صمیمانه ایرانیان با گردشگران و علاقمندی آنان به سایر فرهنگ ها را از شاخصه های گردشگری در ایران برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین امضای تفاهم نامه همکاری بین نمایشگاه های تهران و بلگراد را پیشنهاد کرد و از رییس نمایشگاه بین المللی بلگراد برای سفر به ایران دعوت به عمل اورد که مورد استقبال واقع شد.

مسئول دیپلماسی عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد نیز همکاری های نمایشگاهی بین تهران و بلگراد را همسو با منافع دو جانبه دانست و گفت: این گونه همکاری ها می تواند راه را برای حضور فعال صرب ها و ایرانیان در نمایشگاه های دو کشور در زمینه های مختلف هموار سازد.

معمی وند افزود: حضور ایران در نمایشگاه جهانگردی بلگراد با توجه به قدمت فرهنگی و تاریخی و غنای آثار هنری برگرفته از فرهنگ ایرانی، علاوه بر این که اقشار جامعه پژوهشگران و محققان تاریخ و هنر صربستانی را مجذوب خود خواهد کرد، زمینه ای خواهد شد تا آژانس های گردشگری ایران و صربستان تمایلات بیشتری برای تعامل با یکدیگر پیدا کنند.

وی همچنین آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد را برای حضور کشورمان در نمایشگاه جهانگردی بلگراد اعلام کرد.

عراق، اندونزی، هندوستان، الجزایر، امارات عربی متحده، کشورهای حوزه بالکان، منطقه جنوب شرق اروپا، اتحادیه اروپا و استرالیا از جمله شرکت کنندگان در نمایشگاه امسال بلگراد هستند که 27 فوریه تا دوم مارس (8 تا 11 اسفندماه) برگزار می شود.

اروپام**2061**2017
کد N64988

وبگردی