آفتاب
وزیر دفاع:

نیروهای مسلح با تأمین امنیت پایدار زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم کرده‌اند

نیروهای مسلح با تأمین امنیت پایدار زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم کرده‌اند

همشهری آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح استان خوزستان، طی سخنانی با اشاره به نقش منحصربه‌فرد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در تأمین امنیت داخلی و مرزی استان خوزستان تصریح کرد: نیروهای مسلح با تأمین امنیت پایدار زمینه توسعه همه جانبه این استان را فراهم کرده‌اند.

دفاع > امنیت- همشهری آنلاین:
سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح استان خوزستان، طی سخنانی با اشاره به نقش منحصربه‌فرد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در تأمین امنیت داخلی و مرزی استان خوزستان تصریح کرد: نیروهای مسلح با تأمین امنیت پایدار زمینه توسعه همه جانبه این استان را فراهم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا سردار دهقان گفت: با توجه به اعلام رئیس جمهور در خصوص منطقه آزاد آبادان و خرمشهر،بخشی از زمینه های اجرایی این مهم نیز با اقدامات نیروهای مسلح بویژه سپاه و ارتش در خصوص پاکسازی میادین مین و گلوله‌های عمل نکرده و امنیت خطوط مرزی توسط مرزبانان غیور و ایجاد امنیت کامل داخلی فراهم شده است.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به نقش ممتاز مردم در جریان جنگ تحمیلی و دفاع جانانه از مرزهای اعتقادی و سرزمینی میهن اسلامی گفت: خوزستان مفتخر به این صفت ارزشمند و کلام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند"خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد "و این سند افتخار استان خوزستان است.

سردار دهقان افزود: حفظ و پاسداشت این سند افتخار امروز در سایه نقش آفرینی استان خوزستان در عرصه استقلال کشور و توسعه ملی و ساختن این استان بعنوان استانی الگو و نمونه در ترازی که شایسته آن است و حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس به عنوان استانی که بیشترین آثار را از حماسه دفاع مقدس در خود جای داده است می تواند تحقق یابد.

وزیر دفاع اظهار داشت: باورم بر این است ملتی که بار 8 سال جنگ تحمیلی را صبورانه تحمل و در جبهه های حق علیه باطل حماسه ای ماندگار و تاریخی را خلق کرد؛ در دهه پیش رو که دهه پیشرفت و عدالت نام گرفته قادر است با بهره گیری از تمام وضعیت های مادی و معنوی خود ایران عزیز اسلامی را به اوج قله های پیشرفت و معنویت برساند و قطعاً سهم استان خوزستان در تحقق این اقدام، بارز و تعیین کننده است.

وی افزود: وزارت دفاع در چارچوب وظایف و ماموریت های خود آماده کمک به این امر مهم و خطیر می باشد.

وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تجلیل از جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده معظم ایثارگران استان خوزستان تصریح کرد: عزت، عظمت و سربلندی ایران اسلامی و مقاومت و پایداری در مصاف با جبهه استکبار جهانی به برکت خون شهیدان و صبر و پایداری ایثارگران عزیز و روحیه شهادت طلبی و فرهنگ بسیجی است.

سردار دهقان با بیان اینکه نقش اصلی در دفاع و غلبه بر دشمن در عرصه نظامی را سلاح های متکی بر ایمان و روحیه عاشورایی ایفا می‌کند، افزود: برتری ایران اسلامی در این عرصه ناشی از این مولفه های مهم است و ملت ایران با همین روحیه دشمن را در همه عرصه ها ناکام گذاشته و خواهد گذاشت.

وزیر دفاع خاطر نشان ساخت: دولت یازدهم مصمم است با عقلانیت بر مدار علم و دانش ، تجربه و تلاش با اقدامات جهادی مولد ثروت، تولید و اشتغال، آبادانی و پیشرفت و پویایی همه جانبه را برای کشور و خاصه این استان به مدد حضور و حمایت مردم و تحت زعامت و هدایت های مقام معظم رهبری فراهم نماید.

سردان دهقان در پایان تاکید کرد: در راستای رهنمود های مقام معظم رهبری باید با ایجاد فضای امید بستر های لازم را برای توسعه فراهم کرده و با نگاه به درون، ظرفیت ها و قابلیت های داخلی را فعال و شکوفایی را برای استان خوزستان رقم زد.

گفتن است بازدید از صنایع وابسته به وزارت دفاع ، دیدار با خانواده معظم شهیدان،حضور در محل یادمان شهدای شلمچه ،بازدید از خطوط مرزی شهرهای آبادان و خرمشهر ، اراضی پاکسازی شده از میادین مین و گلوله های عمل نکرده ، حضور در مراسم بهره برداری از دو فروند لندینگرافت چند منظوره 1000تنی در صنایع دریایی شهید موسوی خرمشهرو همچنین حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان،دیدار با سران عشایر و ایثارگران و جلسه شورای اداری استان خوزستان که با حضور ریاست محترم جمهور برگزار گردید از دیگر برنامه های سفر 3روزه وزیر دفاع به استان خوزستان بود.

کد N64939

وبگردی