آفتاب

36 زخمی بر اثر وقوع انفجاری در میان معترضان ضددولتی تایلند

36 زخمی بر اثر وقوع انفجاری در میان معترضان ضددولتی تایلند

انفجار بمبی در میان معترضان ضد دولتی بانکوک امروز (جمعه) 36 زخمی بر جای گذاشت و خشونت‌های دیگری نیز پس از چند روز برقراری آرامش نسبی در این کشور گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس بانکوک گفت، این بمب به سمت معترضان ضد دولتی که به همراه سوتپ تائوگسوبان، رهبر اپوزیسیون تایلند در نزدیکی دانشگاهی در مرکز شهر بانکوک در حال راهپیمایی بودند، پرتاب شد. "مرکز درمانی اروان" که بر بیمارستان‌های بانکوک نظارت دارد، برآورد کرده که 36 تن از این معترضان زخمی شده‌اند.

یکی از سخنگویان این جنبش گفت: هنگامی که این رویداد رخ داد و جنایتکاران به طرف ما بمب پرتاب کردند، سوتپ حدود 30 متر دورتر بود و هیچ آسیبی ندید. هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول این رویداد است اما وضعیت هیچ یک از زخمی شدگان وخیم گزارش نشده است.

وزیر امور خارجه تایلند نیز امروز گفت: الان زمان آن رسیده که کنترل بانکوک را از دست معترضان پس بگیریم؛ معترضانی که خواستار سرنگونی یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند هستند و انتخابات زودهنگام دوم فوریه سال جاری میلادی را رد کرده‌اند.

همزمان با سخنرانی وزیر امور خارجه تایلند در کنفرانس خبری، گروهی از مقام‌های دولتی به دفتر صدور گذرنامه رفتند تا معترضان را برای خروج از این دفتر متقاعد کنند.

وی افزود: اگر این اقدام موفقیت‌آمیز باشد می‌توان از این اقدام در مورد دیگر وزارت خانه‌ها نیز استفاده کرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در حال حاضر به محاصر دیگر وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولتی این شهر پایان می‌دهد یا خیر گفت: مساله زمان است. ما باید کاری انجام دهیم.

دبیرکل شورای امنیت ملی تایلند گفت: پیشتر صدها تن با موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه به منطقه اجرایی دولت جایی که دفتر صدور گذرنامه قرار دارد، رفتند و با معترضان درگیر شدند.

وی افزود: آن‌ها از دست معترضان ضد دولتی که باعث ترافیک شده‌اند و به آن‌ها اجازه انجام وظایفشان را نمی‌دهند، عصبانی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N64829

وبگردی