آفتاب
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران:

ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و تحمیل نخواهد رفت

ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و تحمیل نخواهد رفت

تهران- ایرنا- خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک بین ایران و گروه 1+5 از موضع بیچارگی و بدبختی، فق،ر گرسنگی و تحریم نبوده است؛ گفت: ملت ایران هیچ گاه زیر بار زور و تحمیل نرفته و نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در مصلای تهران برگزار شد، درباره اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک بین ایران و گروه +5 اظهار داشت: ما بار دیگر اعلام می کنیم که این توافق از موضع بیچارگی و بدبختی و فقر و گرسنگی و تحریم نبوده است؛ ملت ایران، ملتی مومن، جنگ آزموده و سختی کشیده و وارثان بلال حبشی و مالک اشتر هستند و در سختی ها رشد کرده اند.

وی تصریح کرد: ملت ایران هیچ گاه از سختی ها نهراسیده و همه تهدیدها را به فرصت ها تبدیل کرده اند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: این مرحله نیز چنین است اما این هم یک تاکتیک و آزمون جدیدی بود که برای حفظ مصالح جهان اسلام و کمک به گرفتاران در دنیای غرب و از موضع عزت و قدرت پیش رفتیم.

صدیقی در عین حال توقع و انتظار عمومی از تیم مذاکره کننده هسته ای را زیر بار ظلم نرفتن و تحمیل دانست و اظهار داشت: در مراحل اجرایی توافقنامه ژنو هم از گروه مذاکره کننده توقع عمومی مردم این بود، مردم ایران هیچ وقت زیر بار ظلم نرفته اند و شرایط تحمیلی که به ذلت ما بیانجامد و مسیر رشد، استقلال و فرهنگک ما را مخدوش کند، نخواهند پذیرفت.

وی تاکید کرد: دقت های لازم، رعایت حکمت، عزت و مصلحت و خطوط قرمزی که از سوی عالی ترین مقام دنیای اسلام ارائه می شود، باید در اجرای این توافقنامه پیش برود و امیدواریم همین گونه هم بشود.



**رسالت پیامبر رسالتی جهانی است

امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه نخست گفت: رسالت پیغمبر اسلام رسالتی جهانی است زیرا همه جهان مقدمه ظهور پدیده ای است که در وجود او جامع و شامل اسرار و اسماء الهی است و خداوند این صفات را در وجود او ارائه کرده است.

صدیقی در آستانه میلاد پیامبر اکرمˈصˈ و آغاز هفته وحدت افزود: پیامبر ما عزیزترین مخلوقی است که خداوند قدرت نمایی کرده و قدرت مطلق، علم، جمال، صفات علیا و حسنی را یکجا به نمایش گذاشته است و او را آفریده است.

وی اظهار داشت: در قرآن توصیفاتی که از پیغمبر آمده است حائز اهمیت است و خوراک عقل و دل است.

امام جمعه موقت این هفته تهران گفت: اگر اسلام و قرآن نبود کفار امروز به چه وضعیتی مبتلا بودند چراکه تمدن، حقوق بشر و تشکیل سازمان ها همه بدل سازی هایی است که دین ارائه کرده است و اینها همه زمینه بیداری اسلام را فراهم می کند.

صدیقی با تبریک ولادت حضرت رسول ˈصˈ و امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب جعفری گفت: امام جعفر صادق (ع) احیای فرهنگ اسلامی ، فقه ، علوم اسلامی و کاشف حقایق اسلام بود.

ادامه دارد...

سیام(3)9188**1599**9129
کد N64808

وبگردی