آفتاب

رسالت پیامبر رسالت جهانی است

رسالت پیامبر رسالت جهانی است

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: رسالت پیغمبر رسالت جهانی است که رحمت عالمیان نبی اکرم به جهاتی قابل توجیه است چراکه همه جهان مقدمه ظهور پدیده ای است که در وجود او جامع ، شامل، اسرار الهی و اسماء الهی است و خداوند این صفات را در وجود او ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و السلمین ˈ کاظم صدیقیˈ در خطبه اول نماز جمعه این هفته افزود: پیغمبر ما عزیر ترین مخلوقی است که خداوند قدرت نمایی کرده و قدرت مطلق، علم، جمال، صفات علیا و حسنی را یکجا به نمایش گذاشته است و وجود پیغمبر را آفریده است.

وی اظهار داشت: در قران توصیفاتی که از پیغمبر آمده است حائز اهمیت است و خوراک عقل و دل است.

وی با بیان اینکه انیا همه معصوم هستند افزود: اما در مورد پیغمبر خداوند اعضای پیغمبر را همه معصوم معرفی کرده است از جمله ، چشم، سخن، جنگ ، دست و پا چراکه خداوند عهده دار اوست و پیغمبر در تمام شان زندگی مظهرسپاس و زیابیی خداوند منان است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر اسلام و قرآن نبود کفار امروز به چه وضعیتی مبتلا بودند چراکه تمدن، حقوق بشر و تشکیل سارمان ها همه بدل سازی هایی است که دین ارائه کرده است و اینها همه زمینه بیداری اسلام را فراهم می کند.

**

حجت الاسلام و المسلمین کاظمی افزود: به وجود برکت پیامبر نسل ها ادامه می یابد و برخی از افراد که قبلا ظلم می آفریدند در ژن های خود در ظاینده دور جزوپیروان شایسته قرار می گیرند و خداوند به آنها مجال آنچه که در آینده برای آنها مفید است را بروز می کند.

وی همچنین با تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب جعفری گفت: امام جعفر صادق (ع) احیاگر فرهنگ اسلامی ، فقه ، علوم اسلامی و کاشف حقایق اسلام بود.

خطیب جمعه تهران در ادامه به چهار ویژگی پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: مردمی



اجتمام(3)9188
کد N64767

وبگردی