آفتاب
در دیدار اصلاح طلبان قم مطرح شد؛

روایت آیت الله موسوی اردبیلی از ملاقات با آیت الله هاشمی قبل از انتخابات

روایت آیت الله موسوی اردبیلی از ملاقات با آیت الله هاشمی قبل از انتخابات

انتخابات 24 خرداد نشان داد قافیه را نباخته ایم/باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد/ فعلا اوضاع امیدوار کننده است/از اختلافات گذشته که باعث ایجاد شرایط 8 سال گذشته شد درس بگیریم/هاشمی برای سیاست پیر نیست.

ایلنا: آیت الله العظمی موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعه در قم، به دیدار خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله هاشمی رفسنجانی و اصرار به ایشان برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری و سپس واکنش دکتر حسن روحانی به رد صلاحیت ایشان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی عصر پنج شنبه در دیدار اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم، که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: ایجاد تشکل شما، کاری بسیار خوب و ارزشمند است، چرا که تک تک اعضا، از سال‌ها قبل در صحنه‌های مختلف حضور داشته و تقریبا راه و چاه را می‌شناسید.

وی با بیان اینکه باید از عملکرد گذشته و مسائل و اختلافات درونی که باعث ایجاد شرایط ۸ سال گذشته در کشور شد، درس گرفت، خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات ۲۴ خردادماه نشان داد که قافیه را به کلی نباخته‌ایم و از این رو باید از این فرصت بهترین استفاده را کرد.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه در فعالیت سیاسی نباید دلسرد شد و برای رسیدن به هدف مقدس و اصلاح جامعه تلاش کرد، بیان داشت: ممکن است فرد یا افرادی بعد از مدتی فعالیت سیاسی و نتیجه نگرفتن ناامید شده و پشیمان شوند و بگویند چرا اصلا در فلان کار‌ها دخالت کردیم که البته این تفکر اصلا به جایی نمی‌رسد؛ کار سیاسی زمانی نتیجه می‌دهد که از شرایط برخی از زمان‌ها خسته نشوید.

وی با اشاره به شرایط ۸ سال گذشته کشور یادآور شد: نتیجه عملکرد مسئولان در ۸ سال گذشته برای همه مردم و دلسوزان انقلاب و کشور زحمت داشت؛ شرایط به گونه‌ای بود که هیچ کس حرفش را به دیگری نمی‌گفت یا اگر می‌گفت نتیجه‌ای در بر نداشت، اما اکنون با عوض شدن شرایط می‌توان گفت وضع خوبی ایجاد شده است.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی به دیدار خود قبل از انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ‌ قبل از اینکه ایشان ثبت نام کنند با ایشان دیدار داشتم و پرسیدم آیا از شرایط خسته شده‌اید یا نه؟ ایشان در پاسخ گفتند خسته شدم؛ به ایشان گفتم اگر می‌خواهید کاری برای مردم و کشور انجام دهید، معطل نکنید و ثبت نام کنید، چرا که اگر دخالت نکنید وضع کشور بد‌تر از گذشته خواهد شد و باید جواب خدا را بدهید؛ ‌ ایشان بعد از چند روز تماس گرفتند و گفتند که بعد از فکر کردن به این نتیجه رسیدم که حق با شماست.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه ایشان ثبت نام کردند و شنیدم که ایشان را کنار گذاشتند و رد صلاحیت کردند، ‌ با یکی از اعضای شورای نگهبان گفت‌و‌گویی داشتم و به ایشان گفتم که شنیدم که ایشان را کنار گذاشتید؛ ‌ گفتم این کار را نکنید، این کار مردم را خشمگین و ناامید می‌کند؛ ‌ ایشان هم گفت به فلان شخص بگویید، چرا که او بیش از همه به این کار اصرار دارد؛ بعد از چند روز هم شنیدیم که گفتند به بهانه پیری و از کار افتادگی ایشان را رد صلاحیت کردند در حالی که همه می‌دانیم ایشان برای سیاست پیر نیست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی مردم را عصبانی کرد و سبب شد که مردم در انتخابات به حرف ایشان گوش کنند و بنابر توصیه ایشان به آقای روحانی رأی دهند.

وی خاطرنشان کرد: حتی بعد از رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ‌ آقای روحانی خدمت من آمد و گفت اگر صلاح می‌دانید و هر کاری لازم می‌دانید بگویید تا من انجام دهم که من به ایشان گفتم شما فعلا کاری نکنید چرا که شاید وضعی پیش بیاید که حتی آقای هاشمی و همین طور آقای خاتمی از شما حمایت کنند.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی گفت: ‌ خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید می‌بنیم که اشکالات جدی در کار‌ها وجود ندارد و فعلا اوضاع امیدوار کننده است.

وی به تشکیل شورای مشورتی اصلاح طلبان قم اشاره کرده و ضمن تبریک تشکیل این تشکل سیاسی اظهار داشت: ‌ اینکه شما دور هم جمع می‌شوید و مسائل استان قم و کشور را به نیت اصلاح امور، تجزیه و تحلیل می‌کنید، بسیار خوب و خوشحال کننده است و امیدوارم موفق باشید.

این مرجع تقلید افزود: بررسی مسائل مردم در استان قم و کشور با نیت اصلاح مشکلات و معایب، مانند عبادت بوده و مورد رضایت خداوند متعال هم هست، ‌چرا که خداوند از ما انسان‌ها انتظار دارد که با فکر خود برای زندگی بهتر و شرایط ایده آل‌تر تلاش کنیم.

پیش از سخنان آیت الله العظمی موسوی اردبیلی حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نادی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قم و همچنین مهدی فراهانی عضو هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم به نمایندگی از این تشکل سیاسی به ایراد سخن پرداختند.

نادی: نشست‌های اصلاح طلبان قم به صورت مداوم برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نادی با ارائه گزارش مختصری از فعالیت شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم، اظهار داشت: اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان قم، ‌ هر از چند گاهی نشست‌هایی را به صورت مداوم با هم برگزار کرده و ضمن تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات استان قم و کشور، نقطه نظرات خود را به مسئولین استانی و کشوری ارائه می‌کنند.

فراهانی: اصلاح طلبی ریشه در باورهای دینی و اعتقادیمان دارد

مهدی فراهانی از اعضای هیئت رئیسه شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم نیز در سخنانی ضمن تمجید از شخصیت انقلابی و مبارزات سیاسی حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دوران رژیم ستم شاهی، گفت: معتقدیم که تفکر اصلاح طلبی، ‌ ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد چرا که بزرگان مکتب تشیع همچون امام حسین (ع) برای اصلاح جامعه قیام کردند.

وی افزود: اصلاح طلبان فرزندان راستین ملت و انقلاب بوده و برای اعتلای انقلاب و کشور در ۸ سال گذشته در برابر ناملایمات صبر کرده و اکنون نیز امید دارند که با پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که با تدابیر ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمحمد خاتمی و فداکاری جناب آقای دکتر عارف صورت گرفت، ‌ مشکلات کشور و مردم، ‌ رفته رفته حل شود.

کد N64729

وبگردی