آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/

مفتی اعظم سوریه:همه ما در ولایت، شیعه و در دین، سنی هستیم

مفتی اعظم سوریه:همه ما در ولایت، شیعه و در دین، سنی هستیم

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی همچون ایران دستان خود را به دستان ملت سوریه نزدیک کنند، گفت: امروز سوریه به دلیل اینکه از مقاومت پذیرا است مجازات می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد بدرالدین حسون در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تجلیل و تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این کنفرانس بین‌المللی افزود: امروز ملت ایران ما را گردهم آورده است امتی که توانست نگاه جهانیان را به خود جلب کند؛ این ملت تاریخ و تمدن و فرهنگ عالی دارد و غرب تلاش می کرد بر این ملت تسلط یابد تا از ثروت انسانی بسیار با ارزشی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: امروز در کشوری هستیم که توانست با علم و تمدن و ارزش خود،‌خود را به جهانیان تحمیل و ثابت کند.

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه امروز در خطرناک‌ترین مرحله امت اسلامی هستیم گفت: امروز آمده‌ایم بدانیم بیماری امت اسلامی چیست و درمان کجاست. ملت ایران به دنیا اعلام کرد که می‌خواهد هسته ای شود و به فضا برود و به قله های علم و دانش برسد و توانست به این هدف دست پیدا کند.

وی گفت: ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) و براساس کرامت انسانی و آموزه های دینی انقلابی را شروع کرد که هیچ کس باورش نمی‌شد.

وی با اشاره به بخشی از دیدگاه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همه ما امت واحده هستیم، گفت: ملت ایران پایداری و مقاومت کرد و به خواسته‌هایش رسید.

بدرالدین حسون ادامه داد: امروز ایران وارد باشگاه هسته‌ای شده است اما به دنبال سلاح نیست آنهایی به دنبال سلاح هستند که علیه مردم عراق و مردم ایران از آن استفاده کردند امروز ملت ایران با رهبری‌اش در ژنو موفق شده و غرب اعتراف می‌کند که می‌خواسته بین ملت ایران تفرقه بیاندازد و با تحریم آنها را از هدفشان دور کند اما ملت ایران صبر کرد و ما این موفقیت ها را به ملت ایران تبریک می‌گوییم.

مفتی اعظم سوریه با تاکید بر اینکه ملت ایران سرمایه انسانیت است، اظهار کرد: ملت سوریه نیز با الهام از راه ملت ایران در مقابل 86 کشور که سلاح و نیرو فرستاده بودند، پایداری کرد.

وی با بیان اینکه ما به هلال شیعی ایمان نداریم، افزود: همه ما از شیعه و سنی ایمان داریم که رسول و کتاب مشترک داریم که راه سعادت را به ما نشان داده‌اند و ما به رسول خدا و خاندانش محبت می‌ورزیم پس همه ما در ولایت شیعه و در دین سنی هستیم و هرگز از هم متفرق نمی‌شویم.

مفتی اعظم سوریه تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران حمایت از مستضعفان جهان و مقاومت است و ما باید از طریق رسانه‌ها و منابر خود این محور را ترویج کنیم.

بدرالدین حسون در بخش پایانی سخنان خود با توصیه به امت اسلامی مبنی بر اینکه آنچه که غربی‌ها و رسانه‌های آنها درباره سوریه می‌ گویند را باور نکنید، گفت: سوریه با تمام فرزندانش پایدار است و شیعه و سنی همدیگر را در آغوش گرفتند و سوریه با رهبری مومنش پایدار ایستاده است پس شما نیز همچون ایران دستان خود را به دستان سوریه نزدیک کنید و در کنار مقاومت و ملت سوریه باشید.

وی افزود: سوریه به دلیل اینکه از مقاومت حمایت کرد و پذیرای مقاومت شد مجازات می‌شود.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه دکتر هایل عبدالحفیظ داود وزیر اوقاف اردن نیز با تاکید بر ضرورت وحدت امت اسلامی اظهار کرد: باید کاری کنیم که دل پیامبر از ما شاد شود نه اینکه در روز قیامت از ما شکایت کند و امروز بهترین کاری که دل ایشان را شاد می‌کند حفظ وحدت است.

انتهای پیام

کد N64723

وبگردی