آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/

نخست‌وزیر سابق عراق: راه رسیدن به اسلام واقعی اعتدال است

نخست‌وزیر سابق عراق: راه رسیدن به اسلام واقعی اعتدال است

نخست وزیر سابق عراق گفت: مسلمانان شاید در مورد مسائل جزیی با یکدیگر اختلاف داشته باشند ولی در رابطه با مسائل اصلی که قرآن است همه یکدل و همراه هستند و راز موفقیت جهان اسلام اعتدال و میانه‌روی است.

نخست وزیر سابق عراق گفت: مسلمانان شاید در مورد مسائل جزیی با یکدیگر اختلاف داشته باشند ولی در رابطه با مسائل اصلی که قرآن است همه یکدل و همراه هستند و راز موفقیت جهان اسلام اعتدال و میانه‌روی است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم جعفری در بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به عنوان قران کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی، با بیان اینکه ما امت‌های اسلامی همگی در پرتو قرآن زندگی می‌کنیم و در خصوص قرآن یک نظر واحد داریم و یکپارچه هستیم، اظهار کرد: مسلمانان شاید در مورد مسائل جزیی با یکدیگر اختلاف داشته باشند ولی در مورد قرآن همه یکدل هستند و رازهای قرآن را به درستی درک می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسلمانان اگر بخواهند به وحدت برسند باید به سمت قرآن حرکت کنند در سوره آل عمران آیه 103 وارد شده که به ریسمان الهی چنگ بزنید تا الفت در بین مسلمانان برقرار شود.

نسخت وزیر سابق عراق تصریح کرد: راز وحدت امت اسلامی، امتی که در طول تاریخ واحد بوده، به معنای این نیست که در آینده هم می تواند واحد بماند. راز وحدت در روآوری به قرآن و استمرار آن آیین است.

جعفری یادآور شد: کسانی که می‌گویند نژاد آریایی برترین نژاد است درست نیست اسلام می‌گوید برترین نژاد با کسی است که بیشترین ایمان را داشته باشد. امروز یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان در حدود 60 کشور جهان زندگی می‌کنند شاید در مسائل جزیی اختلاف داشته باشند ولی نباید اختلافات آنها فراگیر شود.

وی یادآور شد: انسانها در اندیشه با یکدیگر اختلاف دارند نه در تکوین. معیار انسانها در گرامی‌تر بودن آنها در تقوای‌شان است و پرهیزگاری آنها .

نخست وزیر سابق عراق یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر راز وحدت امت اسلامی است این خجالت‌آور است که پیروان محمد(ص) به جان یکدیگر بیفتد و مدعی این باشند که به سنت پایبند هستند وقتی از دین محمد(ص) صحبت می‌کنیم نباید به ترویج خرافات کمک کنیم که اگر به سمت خرافات برویم برای جامعه اسلامی بزرگترین خطر است.

جعفری یادآور شد: دشمنان می‌خواستند عراق را با تفرقه‌افکنی از بین ببرند ولی به دلیل پیوندهای محکمی که بین شیعه و سنی قرار داشت آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند و مسلمانان یکپارچه در برابر تکفیری‌های عراق ایستادند.

وی گفت: مردم عراق ثابت کردند دشمن واقعی اسلام تکفیری‌ها هستند و اگر جهان اسلام می‌خواهد به صلح دست یابد باید راه اعتدال و میانه‌روی را پیش گیرد. اصولی که بر طبق قرآن نباشد ما را از اعتدال خارج کرده و به چپ و راست می‌کشاند.

نخست وزیر سابق عراق در پایان گفت: راه رسیدن به اسلام واقعی اعتدال است امیدواریم در این کنفرانس بتوانیم شعار کنفرانس که قرآن کریم است را مدنظر قرار داده و اعتدال و میانه روی را نصب‌العین خود کنیم.

انتهای پیام

کد N64652

وبگردی