آفتاب

نتانیاهو اتحادیه اروپا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه متهم کرد

نتانیاهو اتحادیه اروپا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه متهم کرد

به دنبال احضار سفرای رژیم صهیونیستی از سوی چند کشور عضو اتحادیه اروپا، نخست‌وزیر این رژیم اروپا را به اتخاذ سیاست‌های دوگانه در قبال اسرائیل متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی از مواضع کشورهای اروپایی در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل انتقاد کرده و اتحادیه اروپا را به "ریاکاری" متهم کرد.

این اظهارات نتانیاهو در واکنش به اقدام اخیر کشورهای اروپایی در احضار سفرای رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه شهرک‌سازی‌ها مطرح شد.

وی گفت: آیا این به دلیل دورویی نیست که اتحادیه اروپا سفرای ما را به علت ساخت چند واحد مسکونی فراخونده است؟ اگر این طور است پس چه زمانی بنا به شکایت‌نامه‌هایی که چندین بار تنظیم شده، قرار است سفرای فلسطین را به جرم تخریب اسرائیل فرابخواند؟

بنیامین نتانیاهو افزود: زمان خاتمه دادن به سیاست‌های دوگانه و ریاکارانه فرا رسیده است. سیاست یک بام و دوهوا هیچ کمکی به تحقق روند صلح نمی‌کند.

تل آویو در روزهای اخیر اعلام کرد که قصد دارد 1800 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری و قدس شرقی احداث کند. در همین راستا ایتالیا، انگلیس و پاریس روز پنج‌شنبه برای اعلام اعتراض خود نسبت به طرح شهرک‌سازی‌ اسرائیل در کرانه باختری سفرای رژیم صهیونیستی را در این کشورها احضار کردند. قرار است وزارت امور خارجه اسپانیا نیز سفیر اسرائیل در مادرید را امروز (جمعه) به همین دلیل فرا بخواند.

انتهای پیام

کد N64553

وبگردی