آفتاب

معارضان سوری امروز در استانبول تشکیل جلسه می دهند

معارضان سوری امروز در استانبول تشکیل جلسه می دهند

آنکارا- اعضای شورای ائتلاف معارضان سوری امروز (جمعه) در استانبول ترکیه گردهم می آیند تا درباره مشارکت و یا عدم شرکت در کنفرانس ژنو 2تصمیم بگیرند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری صباح، مذاکرات صلح سوریه از حمایت آمریکا و روسیه برخوردار و قرار است طی چند روز آینده تحت عنوان ژنو 2 در سوئیس برگزار شود.

دولت سوریه پیش از این آمادگی خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرده است و کشورهای غربی نیز از مخالفان خواسته اند تا در این مذاکرات شرکت کنند.

سازمان ملل نیز روز گذشته اعلام کرد که هیات مذاکره کننده دولت سوریه به ریاست ولیدالمعلم، وزیر خارجه این کشور در کنفرانس ژنو 2 شرکت می کند.

هفته گذشته نشست شورای ائتلاف معارضان سوری در استانبول بدون دستیابی به توافقی در مورد شرکت و یا عدم حضور در نشست ژنو 2 با اعلام لزوم حل بحران سوریه از طریق سیاسی به کار خود پایان داده بود.

در بیانیه پایانی نشست شورای ائتلاف معارضان سوری در استانبول با اعلام این که در این نشست احمد الجرباء مجددا به ریاست شورا انتخاب شده و معاونان وی نیز انتخاب شدند، آمده است: شورا قرار است برای تعیین تکلیف برخی موارد دوباره در 17 ماه ژانویه جاری در استانبول تشکیل جلسه فوق العاده دهد.

در جریان نشست گذشته شورای ائتلاف معارضان سوری در استانبول با بروز اختلاف نظر میان اعضا ، 40 تن از اعضای این شورا استعفا کردند.

زیاد حسن نماینده جبهه ترکمن های سوری در این ائتلاف در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی با اعلام استعفای 40 تن از اعضا گفت: دلیل استعفای هر یک از آنان از جمله ترکمن ها، اعضای ستاد ارتش، برخی از بازرگانان در اعتراض به بی کفایتی مسوولان ائتلاف بوده است.

خاورم ** 2010**230**1144
کد N64523

وبگردی