آفتاب

توانمندی های بزرگ مسکو و تهران برای توسعه روابط

توانمندی های بزرگ مسکو و تهران برای توسعه روابط

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در آیین تقدیم استوارنامه مهدی سنایی سفیر جدید کشورمان در روسیه به وی اعلام کرد: مسکو و تهران ظرفیت های بزرگی برای توسعه روابط دارند که مصمم به استفاده از آنها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پوتین روز جمعه در این آیین ابراز امیدواری کرد که مناسبات ایران و روسیه به سطح جدیدی ارتقاء یابد.

وی افزود: گفت وگوی سازنده ای با آقای روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و اعضای کابینه وی داشته ایم.

رییس جمهوری روسیه از همکاری در خصوص مساله افغانستان، سوریه و نیز برنامه هسته ای ایران به عنوان مصادیق همکاری ایران و روسیه در خصوص مسایل بین المللی یاد کرد.

پوتین گفت: تهران و مسکو توانمندی های بزرگی را برای توسعه روابط دارند که هنوز به آخر نرسیده است.

وی همچنین از توافق هسته ای ژنو به عنوان دستاورد مهم جامعه بین المللی یاد و ابراز امیدواری کرد این توافق روی کاغذ نماند.

پوتین ادامه داد: توافق ژنو موجب حل و فصل جامع برنامه هسته ای ایران از یک سو و تامین حق این کشور برای کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای ازسوی دیگر می شود.

مهدی سنایی سفیر جدید ایران در روسیه در فروردین ماه سال 1347 در نهاوند چشم به جهان گشود و بین سال های 1998 تا 2002 رایزن فرهنگی ایران در روسیه بود.

وی زبان های روسی، انگلیسی و عربی را می داند و نخستین سفیر ایرانی در مسکو است که بر زبان روسی تسلط کامل دارد.

ریاست رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، معاونت سازمان رهنگ و ارتباطات اسلامی، ریاست سازمان فرهنگی اکو، بنیانگذاری موسسه مطالعات اوراسیا و ایران موسوم به ایراس، نمایندگی مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و نیز گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه از جمله سوابق کاری وی می باشد.

سنایی که عضو هیات علمی دانشگاه تهران می باشد، عضو گروه مشورتی والدی روسیه متشکل از نخبگان و شخصیت های سیاسی سرشناس دنیا برای ارایه نظرات کارشناسی در زمینه روابط مسکو با جهان نیز بوده است.

اروپام/518**1144
کد N64481

وبگردی