آفتاب
شیرزاد در گفتگو با ایلنا:| 137327

جناح تندوری مجلس فاقد اخلاق باخت است

جناح تندوری مجلس فاقد اخلاق باخت است

اکنون وزیر علومی بر سر کار آمده که رفتا آکادمیک و اصولی را در پیش گرفته است و اصولا یک چهره فعال حزبی وسیاسی نیست و در حال حاضر هم تمام تلاشش مبنی بر این است که مسیر دانشگاه را به مسیر معمول آکادمیک خود با معیار‌ها و رقابت‌های علمی برگرداند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: جناح تندروی مجلس یک جناح باخته است که فاقد اخلاق باخت هستند و از این رو با استفاده از اهرم‌هایی که در اختیار دارند شروع به کارشکنی در کار جناح رقیب می‌کنند.

احمد شیرزاد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص فشار نمایندگان تندرو و محافظه کار مجلس علیه دولت روحانی، اظهار داشت: جناح تندروی مجلس یک جناح باخته است که فاقد اخلاق باخت هستند و از این رو با استفاده از اهرم‌هایی که در اختیار دارند شروع به کارشکنی در کار جناح رقیب می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: این دسته از تندرو‌ها باید بپذیرند که صحنه را واگذار کرده‌اند و مردم هم انتخاب دیگری کرده‌اند و به جای سنگ اندازی در کار دولت سعی کنند که در مقام یک منتقد جدی در صحنه حاضر شوند نه اینکه فقط به یک سری از مسائل خاص مورد نظر جناح خود بپردازند.

وی در توضیح این مطلب گفت: به عنوان مثال نمایندگانی که وزیر فرهنگ و ارشاد را به بهانه‌هایی چون مطرح کردن بحث آزاد شدن تک خوانی زنان به مجلس فرا می‌خوانند، باید دید که این مسئله تا چه حد دغدغه مردم و افکارعمومی است و از طرفی بررسی مسائلی اینچنینی باید توسط فقهای جامعه مورد بررسی قرا گیرد ونمایندگان هرچند که فقیه باشند باز در جایگاه نماینده مجلس باید به مسائل دیگری در حوزه وظایف خود بپردازند.

شیرزاد گفت: به طور کلی مسائلی که از سوی برخی از نمایندگان مجلس در رابطه با وزرای کابینه دولت مطرح می‌شود اساسا مسائل بارزی نیست و این بهانه تراشی‌ها از جانب برخی از نمایندگان نشان دهنده این واقعیت است که اینان فاقد اخلاق سیاسی هستند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تداوم روش تحمل و مدارا از سوی دولت گفت: علی رغم تمام این موارد اما دولت مشی مناسب و معقولی را در تعامل با مجلس که‌‌ همان تحمل و مدارا است،در پیش گرفته است. اگرچه ممکن است که بعضی از این رفتار همراه با  آرامش دولت چندان راضی نباشند و خواستار رفتار تند تری از جانب دولت با این قبیل رفتارهای نمایندگان باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد: نمایندگان تندرو باید بدانند که با این سنگ اندازی‌ها در مسیر فعالیتهای وزرا و دولت هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد و روحانی تا به حال نشان داده که می‌تواند با سرعت عمل در مواجهه با این موضوع عمل کند، کما اینکه در جریان معرفی وزیران پیشنهادی ورزش و جوانان شاهد بودیم که دولت به راحتی می‌تواند چهره‌ای را جایگزین چهره‌ای دیگر کند.

شیرزاد ضمن تاکید مجدد بر ادامه حفظ مشی اصولی تعامل دولت با مجلس تصریح کرد: اینکه دولتی‌ها بخواهند به نقد مجلس بپردازند چندان صحیح نیست و نقد دولت را باید به روزنامه نگاران واگذار کرد.

وی با بیان اینکه اسم مخالفت مجلس با دولت رانمی توان دشمنی گذاشت، گفت: مجلس به هر حال خلاف سازوکارهای قانونی خود عمل نمی‌کند، اما یک نقد سیاسی و اخلاقی در روند کار قانونی دولت وارد است، چرا که ضرر این رفتارهای کارشکنانه مجلس در ‌‌نهایت به مردم خواهد رسید.

شیرزاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در این میان بیشترین حملات مجلس متوجه وزیر علوم است، با اشاره به این موضوع که اصولگرایان تندرو بیشترین آسیب را از دانشگاه دیده‌اند، توضیح داد: اصولگرایان در طول دوره دولت نهم و دهم و به ویژه در این چهار سال اخیر تصور می‌کردند که می‌توانند دانشگاه‌ها را مطابق میل خود تغییر دهند، بنابراین اساتید باتجربه و با سابقه را به بهانه‌های مختلف از دانشگاه‌ها کنار گذاشتند و به جای آن سعی کردند مسئولینی را در هیئت علمی دانشگاه‌ها بگمارند که کلاملا خطی و جناحی عمل کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب دلخوری نمایندگان از وزیر علوم را ناشی از برگرداندن فضای دانشگاه‌ها به روال طبیعی خود دانست و گفت: اکنون وزیر علومی بر سر کار آمده که رفتار آکادمیک و اصولی را در پیش گرفته است و اصولا یک چهره فعال حزبی و سیاسی نیست و در حال حاضر هم تمام تلاشش مبنی بر این است که مسیر دانشگاه را به مسیر معمول آکادمیک خود با معیار‌ها و رقابت‌های علمی برگرداند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه اصولا نمی‌تواند مطابق میل هیچ کس باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه یک شخصیت مستقل آکادمیک دارد و اساسا نمی‌تواند مجیزگوی هیچ جریان و جناح سیاسی باشد.

شیرزاد همچنین با بیان اینکه تندروهای اصولگرای مجلس نقد کار‌شناسی و عملکردی نمی‌کنند، گفت: درتمام بحث‌هایی که در نقد وزرای دولت مطرح می‌شود یا مسئله فتنه و یا نظرات سیاسی و غلیظ یک طیف سیاسی خاص مطرح بوده است که در ‌‌نهایت به نفع مردم هم نیست و این درحالی است که همین نمایندگانی که وزرای دولتی را که هنوز شش ماه هم از عمر آن نگذشته است مورد هجمه قرار می‌دهند، در دولت گذشته چشمشانشان را به روی بسیاری از تخلفات دولت بسته بودند و در آنجایی که می‌توانستند از حق نمایندگیشان استفاده کنند با رودربایستی‌ها و توصیه‌هایی که می‌شد کوتاه آمدند.

کد N64469

وبگردی