آفتاب

مسئول بنیاد مهدویت لرستان: گفتار و کردار شیعیان در عصر انتظار همسو باشد

مسئول بنیاد مهدویت لرستان: گفتار و کردار شیعیان در عصر انتظار همسو باشد

مسئول بنیاد مهدویت لرستان گفت: مسلمان و منتظر واقعی فرج هیچ‌گاه صرفاً به ذکر «عجل فرجهم» اکتفا نمی‎کند بلکه ایمان، عمل و کردارشان نیز باید هم‌سو با این دعا باشد و همواره با بصیرت در صحنه‌ حاضر باشند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: براساس آموزه‌های دین مبین اسلام تلاش در جهت کسب آگاهی و شناخت نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج) بر همه افراد متدین واجب است و شناخت ایشان پیوند ناگسستنی با معرفت به خدا و پیامبر(ص) دارد، کما اینکه طبق بیانات امام صادق(ع) هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت(کفر، نفاق و ضلالت) مرده است.

وی ادامه داد: از مهمترین وظایف منتظران موعود در عصر غیبت می‌توان به شناخت و اقدامات عملی به‌منظور فراهم سازی زمینه ظهور، سنخیت با امام عصر(عج)، تقوا و پرهیزکاری پیشه کردن، یاد یار، اظهار مودت و محبت به ایشان، حزن و اندوه و ندبه از فراق و در پایان صبر و بردباری اشاره کرد.

موسوی با بیان این‌که «انسان ذاتاً موجودی تحول‌خواه بوده و فطرت او با سکون و رکود سازگار نیست» تصریح کرد: منتظران فرج باید در عصر غیبت با پالایش روح خود از هرگونه ناخالصی درصدد ایجاد تحول درونی سازنده‌ای در جهت دستیابی به روشنی پایدار، شادمانی عمیق و آرامش بیکران ناشی از یاد خداوند متعال و امام زمان(عج) باشند، کما این‌که امروزه علت بسیاری از رنج‌های زندگی به روزمرگی دچار شدن‌ها و تنگ شدن این دنیا با تمام وسعت و زیبایی‌هایش بر مردم را باید در غفلت و عدم تحول و پالایش درونی جست‌وجو کرد.

مسئول بنیاد مهدویت لرستان با انتقاد از اظهارنظرهای بعضی از افراد مبنی بر «حاکمیت فساد در جامعه، زمینه‌ساز ظهور» بیان کرد: این تفکر یک تهمت ناروا به مسلمانان از جانب دشمنان اسلام است که سعی دارند تشیع را به‌عنوان یک مکتب غیرفعال و راکد معرفی کنند در صورتی‌که فلسفه تشیع با پویایی و تحرک عجین شده است که هیچ‌گاه با دست روی دست گذاشتن و انتظار صرف، تن به ذلت نخواهند داد که نمود بارز آن‌را می‌توان در قیام سیدالشهدا(ع) مشاهده کرد.

موسوی ادامه داد: مسلمان و منتظر واقعی فرج هیچ‌گاه صرفاً به ذکر «عجل فرجهم» اکتفا نمی‎کند بلکه ایمان، عمل و کردارشان نیز باید هم‌سو با این دعا باشد و همواره با بصیرت در صحنه‌ حاضر باشند و با توطئه‌های دشمنان و آسیب‌ها و بدعت‌های آنان مقابله کنند.

وی بیان کرد: در بعضی از روایات از 9 ربیع‌الاول که سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) است به عنوان عید الله‌اکبر و غدیر دوم یاد شده و روزی است که در آن مسلمانان به تجدید بیعت و میثاق با امام زمان(عج) می‌پردازند و اهمیت آن به این دلیل است که امام زمان(عج) هم‌اکنون زنده ولی از نظر‌ها غایب است، لذا باید به جهت زنده نگه داشتن شوق انتظار در دل‌های مسلمانان هر ساله آغاز امامت ایشان را جشن گرفت.

مسئول بنیاد مهدویت لرستان تشکیل انقلاب اسلامی را یکی از گام‌های مهم و بسترهای مناسب و مقدمه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و افزود: انقلاب شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقطه آغاز بیداری اسلامی در جهان است که به پرچم‎داری حضرت ولی‌عصر(عج) تشکیل حکومت عدل جهانی را هموار کند.

انتهای پیام

کد N64454

وبگردی