آفتاب

استقبال بین‌المللی از آغاز رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری

استقبال بین‌المللی از آغاز رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری

در پی خاتمه جلسه اول محاکمه عاملان ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان در دادگاه لاهه، آمریکا و سازمان ملل از آغاز روند محاکمه عاملان این جنایت تروریستی استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه‌ اینترنتی الجزیرة، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرد: آمریکا از تلاش‌های دادگاه‌ لاهه در محاکمه عاملان اقدامات خشونت‌آمیز لبنان حمایت می‌کند.

وی در این بیانیه خواستار ادامه روند محاکمه عاملان انفجار بیروت و تلاش تمامی گروه‌ها برای برقراری امنیت و ثبات در لبنان شد.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن استقبال از برگزاری این دادگاه بر اهمیت برقراری امنیت و ثبات در لبنان تاکید کرد.

اعضای شورای امنیت نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در لبنان، اعلام کرد که همواره از این کشور حمایت کرده و برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری را گامی مثبت می‌داند.

بر اساس این گزارش روز پنج‌شنبه اولین جلسه دادگاه ویژه لبنان که در نزدیکی لاهه مستقر است، در خصوص بررسی پرونده ترور حریری در غیاب چهار مظنون خاتمه یافت و قرار است امروز (جمعه) جلسه دوم دادگاه از سر گرفته شود.

به گزارش الجزیرة، رفیق حریری به همراه 21 تن دیگر در جریان یک حمله تروریستی در بیروت در تاریخ 14 فوریه سال 2005 به قتل رسیدند.

انتهای پیام

کد N64447

وبگردی