آفتاب
/بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی/

آیت‌الله اراکی: امروز جامعه اسلامی و بشریت با توطئه فتنه مذهبی و تکفیر روبرو است

آیت‌الله اراکی: امروز جامعه اسلامی و بشریت با توطئه فتنه مذهبی و تکفیر روبرو است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی و حفظ آن از بزرگترین فرائض است، گفت: امروز جامعه اسلامی و جهان بشری با توطئه بزرگی به نام فتنه مذهبی،‌ تفرقه، تکفیر و ترور روبرو است.

به گزارش خبرنگار دین واندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی صبح امروز(جمعه) طی سخنانی در بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرده است، با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) گفت: امیدواریم این اجلاس بزرگ که بیست و هفتمین دوره آن تحت عنوان نقش قرآن کریم در وحدت وامت اسلامی،‌خیر و برکت برای جامعه اسلامی و گامی در جهت حل مشکلات جهان اسلام باشد.

وی ابراز امیداوری کرد: این اجلاس بتواند گامی در جهت مقابله با تفرقه و تکفیر و ترور باشد که امروز جهان اسلام با آن روبرو است بردارد و بتوانیم با این جریان خطرناک و ضدبشری مقابله و راه را برای صلح بشری فراهم سازد.

اراکی با اشاره به اینکه امروز بیداری اسلامی بشارت و علامت بزرگی از تحقق وعده الهی است، افزود: هدف این اجلاس عمل به مهمترین دستور الهی مبنی بر وحدت امت اسلامی است که تمام انبیاء الهی برای این منظور مبعوث شدند تا با ایجاد وحدت صلح و امنیت را میان امت‌ها ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: وحدت و اتحاد مسلمین یک واجب شرعی و عقلی است زیرا همه ما یک دشمن مشترک داریم که بر ضد ماست؛ سرزمین‌های ما را اشغال کرده و اتحاد ما را نشانه رفته و زنان و کودکان ما را می‌کشد و به دنبال آن است که علما و خواص را با هم درگیر کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امت اسلامی همانند یک جسم و جسد واحد است، گفت: از همه علما مراجع دینی و شخصیت‌های با نفوذ در جهان اسلام می‌خواهیم با یک موضع‌گیری واحد و در یک صف در مواجهه با این توطئه و فتنه مذهبی و مقابله با تکفیر قرار گیرند.

اراکی همچنین از اصحاب فکر، هنر ،‌قلم و اصحاب رسانه خواست که برای مقابله با جریان تکفیر که خطر اسلامی و انسانی است، در یک خط قرار گیرند و احساس وظیفه و تکلیف کنند.

وی همچنین ایجاد اتحادیه‌های مختلف با استفاده ظریفت و توانمندی‌های امت اسلامی، ایجاد کمیته صلح اسلامی برای حل مشکلات و بحران‌های جهان اسلام،‌ایجاد اتحادیه زنان مسلمان و تشکیل کمیته متشکل از علمای جهان اسلام برای بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها برای حل مشکلات جهان اسلام را از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط این مجمع عنوان کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان از عنایات و ارشادات مقام معظم رهبری و همچنین از علما و مراجع دینی به ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله شیخ بشیر نجفی که نمایندگان خود را به این اجلاس فرستادند قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام

کد N64430

وبگردی