آفتاب

سیدعلی خمینی:طالب علم و عامل به عمل صالح بودن دو ویژگی یک طلبه است

سیدعلی خمینی:طالب علم و عامل به عمل صالح بودن دو ویژگی یک طلبه است

فرزند یادگار امام(ره) گفت: دو ویژگی مهم طلبه حوزه علمیه، طالب آموختن علم و عامل به عمل صالح، بودن است.

فرزند یادگار امام(ره) گفت: دو ویژگی مهم طلبه حوزه علمیه، طالب آموختن علم و عامل به عمل صالح، بودن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی عصر پنجشنبه 26 دی‌ماه در جمع مسئولان شهرستان جهرم و طلاب حوزه علمیه امام‌رضا(ع) این شهرستان، گفت: ممکن است این دو ویژگی در سایر افراد هم وجود داشته باشد اما داشتن آن برای هر طلبه لازم است.

وی با بیان اینکه طلبه در آموختن علم و انجام عمل صالح، ممکن است سختی و رنج و مرارت هم متحمل شود، گفت: علم با عمل صالح اجتماعی مهمترین بخش حوزه های علمیه در راستای خدمت رسانی به مردم است.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: امام خمینی(ره) یک نفر بود، اما وقتی علم پیدا کرد و عمل صالح انجام داد، هرگز نترسید و دنیا را به خود واگذاشت و همه سختی‌ها، حتی تبعید را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرد.

فرزند یادگار امام(ره) با اشاره به سختی دوران انقلاب، گفت: آن زمان انقلابیون وقتی اسم امام(ره) را می‌آوردند هم با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند، رژیم برای فردی که حتی نام امام(ره) را می‌آورد سختی‌های فراوانی ایجاد می‌کرد، در همین شهر جهرم در سال‌های 52 و 53 وقتی امام جمعه فقید این شهر مرحوم آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی مرجعیت امام(ره) را اعلام کردند، حوادث سختی برای ایشان پیش آوردند.

وی در عین حال تصریح کرد: وقتی انسان علم پیدا کند و عمل صالح داشته باشد، خداوند هم در دل‌ها محبت قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با اشاره به روند رو به رشد مراکز علوم دینی در کشور، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی به حوزه‌های علمیه و طلاب نگاه دیگری شده و وضعیت تغییر کرده است.

وی تغییر دیدگاه و زمینه‌سازی برای رشد فعالیت‌های دینی را منجر به تبلور ظرفیت‌ها در این عرصه دانست و گفت: این موضوع در سراسر کشور به عینه دیده می‌شود، روحانیون هم وظیفه دارند که با کمک خیرین مراکز علوم دینی را ایجاد کرده و در گسترش آن تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه جهرم نیز با اشاره به نهضت امام(ره) در دوران انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) 18 بار در سخنان خود از جهرم نام برده‌اند.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام با بیان اینکه عمده موفقیت مردم این شهرستان در دوران انقلاب اسلامی، مدیون بیت شریف حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی است، گفت: آن عالم بزرگوار که از نوادگان عالم مجاهد آیت‌الله العظمی نجفی‌لاری بودند، همچون نسل‌های گذشته خود برای دیانت مردم خدمت کردند.

انتهای پیام

کد N64396

وبگردی