آفتاب

تولید سالانه بیش از 60 هزار مترمربع فرش در استان اردبیل

تولید سالانه بیش از 60 هزار مترمربع فرش در استان اردبیل

رئیس اتحادیه‌ی بافندگان فرش دستباف اردبیل گفت: هم‌اکنون تولید فرش در استان اردبیل سالانه بیش از 60 هزار مترمربع با کیفیت مناسب و با رج‌شمار بالاست که امید می‌رود هم‌چنان فرآیند تولید فرش در شهرها و مناطق مختلف استان بهبود یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اردبیل، «مالک اژدر حسنی» در نشست بررسی مشکلات بافندگان فرش در گرمی تصریح کرد: 60 هزار بافنده‌ی فرش در استان از دریافت سبد کالایی محروم هستند و نمی‌توانند این سبد را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بافندگان فرش که از قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه هستند به علل نامعلومی از دریافت سبد کالا محروم شدند در حالی که این تلاشگران زیر مجموعه‌ی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند که خود این وزارتخانه متولی و تأمین‌کننده‌ی سبد کالایی در کشور است.

رئیس اتحادیه‌ی بافندگان فرش دستباف اردبیل افزود: معلوم نیست به چه علتی تصمیم‌گیران و متولیان امر قانع نشده‌اند که سبد کالایی به بافندگان فرش پرداخت کنند در حالی که یکی از مستحق‌ترین اقشار برای دریافت سبد کالا قشر زحمتکش و هنرمند بافنده‌ی فرش است که با کمترین سود حاصل از فرش‌ گذران زندگی کرده و امرار معاش می‌کنند.

حسنی یادآور شد: آموزش بافتن فرش از پنج سال پیش در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از 120 دوره که بطور میانگین در هر دوره 35 تا 45 بافنده حضور داشتند برگزار شده که بنظر می‌رسد برگزاری این دوره‌ها زمینه‌ی مهارتی خوبی را برای بافندگان فرش فراهم کرده تا بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

وی افزود: هم‌اکنون تولید فرش در استان اردبیل سالانه بیش از 60 هزار مترمربع با کیفیت مناسب و با رج‌شمار بالاست که امیدواریم هم‌چنان فرآیند تولید فرش در شهرها و مناطق مختلف استان بهبود یابد.

رئیس اتحادیه‌ی بافندگان فرش دستباف اردبیل ادامه داد: علاوه بر تولید فرش خانگی بافندگان فرش در شهرهای مختلف این استان اقدام به تولید فرش مسی، پیرمادر، نقش ماهی، میراشرف و نقش بیجار می‌کنند که از عمده‌ترین نقش‌های برگزیده در این استان برای تولید فرش مناسب است.

حسنی با اشاره به پرداخت تسهیلات با تفاهم انجام شده از طریق بانک‌های عامل به‌ویژه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد تومان از این تسهیلات تاکنون پرداخت شده و بقیه نیز با توجه به درخواست متقاضیان در دستور کار است.

انتهای پیام

کد N64353

وبگردی