آفتاب

مدیرمسئول روزنامه شرق: انتقاد، هدیه دوستان است/هدیه را نباید پرتاب کرد

مدیرمسئول روزنامه شرق: انتقاد، هدیه دوستان است/هدیه را نباید پرتاب کرد

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: وقتی اجازه ندهیم که دوستان عیب‌های ما را بیان کنند، دشمنان به شیوه‌های مختلفی از این عیب‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "با رشد تکنولوژی و اینترنت، هیچ زیرزمینی وجود نخواهد داشت و هیچ اندیشه‌ای در پَستو نمی‌ماند"،‌ اظهار کرد: امروزه هر نقدی بلافاصله از طریق وسایل ارتباط جمعی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به این جمله رییس‌جمهور که نباید کاری کرد که نقدها زیرزمینی شود، ادامه داد: اکنون دیگر زمینه‌ای برای زیرزمینی شدن نقدها فراهم نیست و کسانی که به دنبال مقابله با بیان نقدها هستند، کار عبثی می‌کنند.

این فعال رسانه‌ای همچنین با بیان اینکه "هر نقدی که در چارچوب درستی بیان می‌شود بزرگترین هدیه به یک سیستم است"، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) بیان کرده‌اند کسی که عیب‌های مرا می‌گوید در واقع به من هدیه داده است.

رحمانیان در ادامه با بیان اینکه "در گذشته رسانه‌ها محدود و اعتمادآفرین بودند"،‌ یادآور شد: ما امروزه با پدیده شهروند رسانه مواجهیم یعنی به تعداد شهروندان، رسانه‌ داریم. در گذشته صاحبان رسانه مطالب و اخبار را انتخاب می‌کردند اما اکنون گزینش اخبار توسط شهروندان صورت می‌گیرد. به نظر من مردم به تدریج به شبکه‌های اجتماعی که اخبار دقیقی را منتشر می‌کنند، اعتماد پیدا خواهند کرد.

مدیرمسئول روزنامه شرق همچنین افزود: انتقاد مثل جریان آب می‌ماند؛ اگر جلوی جریان آب را سد کنیم، آب مسیر خود را پیدا می‌کند و پیش می‌رود. اگر مسیر مستقیم نقد گرفته شود، نقد مسیر دیگری را پیدا می‌کند زیرا نقد قابل از بین رفتن نیست.

وی در پایان با بیان اینکه "نقد هدیه‌ای است که از دوستان داده می‌شود"، تاکید کرد: با این وجود باید بستر انتقاد را آماده کنیم. من معتقدم هدیه باید در شکلی درست تهیه شود و کسی آن را پرتاب نکند. ما نباید باب انتقاد را مسدود کنیم و باید اجازه بدهیم انتقادها بیان شود.

انتهای پیام

کد N64291

وبگردی