آفتاب
رودریگز در دیدار تخت روانچی؛

کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای حمایت کرد

کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای حمایت کرد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه کوبا با ابراز رضایت از دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر به ویژه مذاکرات با 1+5 بر حمایت کشورش از مواضع تهران در موضوع هسته ای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه ای خود به آمریکای لاتین، در هاوانا با آقای برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه کوبا در این دیدار استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم کشورمان بر اساس مقررات بین المللی دانست و از عملکرد و اقدامات سازنده کشورمان در جنبش عدم تعهد به عنوان رییس دوره ای این جنبش قدردانی کرد.

وزیر خارجه کوبا نیز از علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها با آمریکای لاتین استقبال کرده و خواهان استمرارتبادل هیأت های عالی رتبه میان دو کشور شد.

مجید تخت روانچی معاون نیز به مذاکرات سازنده دو روزه خود با مقامات کوبائی اشاره و ابراز امیدواری کرد که در طول ماه های آینده، شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در تهران برگزار شود.

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه همچنین به توجه خاص دولت جمهوری اسلامی ایران به ادامه و تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب از جمله کوبا اشاره کرد و بر آمادگی دولت دکتر روحانی به برداشتن قدم های بیشتر برای گسترش روابط با این منطقه از جهان تاکید کرد.

در این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا، وروهلیو سیررا معاون سیاسی وزارت خارجه کوبا وتنی چند از مسولان کوبایی نیز حضور داشتند.

سیام 1572
کد N64157

وبگردی