آفتاب

گزارش شینهوا از اقدامات نیروهای امنیتی عراق علیه شبه نظامیان القاعده

گزارش شینهوا از اقدامات نیروهای امنیتی عراق علیه شبه نظامیان القاعده

تهران- ایرنا- منابع امنیتی در عراق اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور با حمایت قبیله نشینان روز پنجشنبه حملاتی را علیه شبه نظامیان وابسته به القاعده در استان الانبار انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از رمادی، براساس اعلام منابع آگاه، نیروهای ارتش عراق با حمایت قبیله نشینان صبح پنجشنبه حمله ای گسترده را علیه شبه نظامیان وابسته به القاعده در شهر رمادی و برخی نقاط استان الانبار انجام دادند.

این در حالی است که حدود ظهر نیروهای امنیتی و قبیله نشینان با خودروهای نظامی، تانک و بالگردهای توانستند به چند منطقه دیگر در شرق و جنوب رمادی حمله کنند. درگیری های پراکنده در این شهر همچنان ادامه دارد.

منابع نظامی عراق که خواستند نامشان فاش نشود، خاطر نشان کردند که پنج عضو القاعده نیز در درگیری ها نزدیک منطقه خالدیه کشته شدند.

درگیری ها در منطقه خالدیه بخشی از دیگر عملیات نیروهای امنیتی عراق علیه شبه نظامیان وابسته به القاعده است. در این درگیری ها بالگردهای ارتش عراق 13 خودروی مورد استفاده توسط شبه نظامیان را منهدم کردند.

در منطقه ای دیگر در استان الانبار نیروهای امنیتی و قبیله نشینان منطقه ای در نزدیکی فلوجه را پاکسازی کردند.

وزارت دفاع عراق همچنین از کشته شدن سه شبه نظامی وابسته به القاعده و دستگیری شش عضو دیگر وابسته به این گروه در منطقه ای نزدیک با مرز عراق با سوریه خبر داد.

همچنین چندین خمپاره به شهر فلوجه اصابت کرد که در این حادثه دو غیرنظامی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

خشونتها در ماههای اخیر نسبت به چند سال اخیر به اوج خود رسید به طوریکه شمار کشته های خشونتهای این کشور نیز افزایش یافت. براساس اعلام سازمان ملل حدود 8868 عراقی از جمله 7818 غیرنظامی در خشونتهای سال 2013 عراق کشته شدند که بالاترین آمار کشته های سالیانه در چند سال اخیر بوده است.

مترجمام/9234** 1514
کد N64099

وبگردی