آفتاب
شیمون پرز:

واشنگتن و تل آویو مواضع مشترکی در مذاکرات سازش دارند

واشنگتن و تل آویو مواضع مشترکی در مذاکرات سازش دارند

رئیس رژیم صهیونیستی گفت در مذاکرات سازش خاورمیانه واشنگتن و تل آویو مواضع مشترکی داشته و در واقع در یک جبهه با فلسطینی ها می جنگند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی مدعی شد خواست آمریکا از آغاز دوباره مذاکرات سازش خاورمیانه بازگرداندن صلح و گسترش دموکراسی در منطقه است.

وی در مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل (INSS) ادعا کرد آمریکا بدون هیچ چشمداشتی به منطقه آمده است و هدفش از این حضور تنها حمایت از دموکراسی آزاد است.

پرز در بخش دیگری از اظهارات خود بر همراهی واشنتگن با جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه صحه گذاشت و تاکید کرد: باراک اوباما تمام تلاش خود را برای کمک به ما از جمله کمک نظامی و اطلاعاتی به کار گرفته است. وی همچنین با اشاره به اقدامات آمریکا در سازمان ملل از جمله مخالفت با تصویب قطعنامه ای در محکومیت شهرک سازی صهیونیستها یادآور شد رژیم صهیونیستی و آمریکا در یک جبهه می جنگند.

مذاکرات سازش خاورمیانه در حالی با تلاش آمریکا از سرگرفته شده که مخالفت صهیونیستها با شروط اصلی فلسطینی ها از جمله توقف شهرک سازی، تعیین بین المقدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطین و بازگشت آوارگان، ادامه آن را با هالی ای از ابهام مواجه کرده است.

کد N63789

وبگردی