آفتاب
به مناسبت هفته وحدت،

رییس سازمان دیانت ترکیه: شعار مسلمانان باید ˈمومنان برادرندˈ باشد

رییس سازمان دیانت ترکیه: شعار مسلمانان باید ˈمومنان برادرندˈ باشد

آنکارا- ˈمحمد گورمزˈ رییس سازمان امور دیانت ترکیه به مناسبت هفته وحدت گفت: مسلمانان باید با پیروی از آموزه مومنان برادر یکدیگرند ، به تقویت وحدت تلاش کنند.

رییس سازمان امور دیانت ترکیه روز پنجشنبه در هفته وحدت و فرا رسیدن ایام با سعادت میلاد خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی (ص) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : به مردم عزیر ایران که به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر رحمت (ص) هفته وحدت برگزار کرده اند سلامهای گرم و محبتهای خود را ابلاغ می کنم.

محمد گورمز افزود : اسلام دین توحید است ، مومنان با پرهیز از هرنوع شرک و بدون هرگونه تبعیضی وحدت مسلمانان را شعار خود قرار می دهند و دین اسلام که دین وحدت است به ما دستور اتحاد داده است.

وی تاکید کرد که زبان، عرف و عادات مسلمانان هرگز نباید مانع برقراری برادری میان آنان شود.

رییس سازمان امور دیانت ترکیه افزود: مسلمانان نباید هرگز از آموزه ˈ مومنان برادر یکدیگرندˈ دور شوند و آنانی که میان مسلمانان بذر نفرت، خشم و تفرقه می کارند و دنبال مال و منال هستند ، قصد دارند که امت اسلامی را از رحمت دور کنند و باید با آنان مقابله شود.

وی گفت: امروزه در هر نقطه از جهان اسلام شاهد خون و اشک چشم هستیم و متاسفانه عاملان آن نیز افرادی هستند که خود را مسلمان می دانند و مدعی اسلام هستند.

محمد گورمز افزود: امروزه بزرگترین وظیفه ما امت پیامبر رحمت (ص) این است که بدون ملاحظه هرگونه منفعت سیاسی و مادی تلاش کنیم که میان مسلمانان وحدت ایجاد کرده و این را به عنوان وظیفه شرعی خود بدانیم.

وی تصریح کرد : تحولات جاری در جهان اسلام نشان می دهد که دیگر زمان سخن گفتن پایان یافته و برای اینکه نشان دهیم جهان اسلام ، جهان صلح و برادری است باید وارد عمل شویم.

رییس سازمان دیانت ترکیه بیان کرد : ما مسلمانان با تکیه بر اصل برادری مسلمانان و تامین وحدت میان خود باید جامعه خود را با شعور و آگاهی امت آشنا سازیم .

او در پایان سخنان خود افزود: از خداوند منان در این هفته وحدت برای مسلمانان خیر و برکت مسئلت دارم.

خاورم ** 2010** 230**1479
کد N63707

وبگردی