آفتاب

نقدی: مردم آمریکا در جنبش 99 درصدی تصویر احمدی‌روشن را در دست گرفتند

نقدی: مردم آمریکا در جنبش 99 درصدی تصویر احمدی‌روشن را در دست گرفتند

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: انفجار صدها بمب در میان زائران شیعه یا راه‌اندازی صدها رسانه برای توهین به شیعیان سبب سوءظن به برادران اهل تسنن نمی‌شود، زیرا بدنه اجتماعی و افراد عام نیز می‌دانند که این تفرقه‌افکنی‌ها توسط استکبار صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار محمدرضا نقدی در مراسم دومین سالگرد شهید مصطفی احمدی روشن در یزد گفت: استکبار برای تفرقه‌افکنی میان مسلمانان برنامه‌ریزی می‌کند و با بمب‌گذاری بین زائران و عزاداران حسینی در شهرهای زیارتی و حسینیه‌ها به اسم اهل سنت یا برپایی مجالسی برای توهین به بزرگان اهل سنت به نام شیعه، بین طوایف و مذاهب اختلاف ایجاد کرده تا جنگ و جهاد با استکبار، آمریکا و رژیم صهیونیستی به جنگ درونی بین مسلمانان تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های انگلستان در قبال هندوستان در سال‌های قبل، تاکید کرد: امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و می‌دانند مرکز حمایت تروریست‌های غرب‌گرا در عراق و سوریه، آمریکا، انگلیس و فرانسه است و مرکز رسانه‌هایی که به اهل سنت توهین می‌کنند در آمریکا و انگلیس است، پس این حرف تشیع نیست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، برجسته‌ترین خصوصیت شهید صدوقی را اطاعت محض از ولایت عنوان و تصریح کرد: باید هوشیار بود تا دایه‌های مهربان‌تر از مادر برای شیعه و سنی پیدا نشود و همان‌طور که امام راحل و امام حاضر خواستند شیعه و سنی با حفظ وحدت در بیت‌المقدس با امام خود نماز را بپا دارند.

نقدی در ادامه، جنگ با سلاح را یکی از شاخه‌های جهاد در اسلام، اقدام علیه دشمن امت اسلام را نیز یکی از مصادیق برای حفظ امت اسلام جهاد خواند و افزود: دشمنان اسلام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با کودتا، تجاوز نظامی، بمب‌گذاری و ترور مردم و نخبگان و ... برای بازگشت و نفوذ در کشور تلاش‌های بسیاری کردند اما با جهاد همه‌جانبه آحاد ملت در تمامی عرصه‌ها شکست خوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، تاکیدات اسلام را پیرامون فضایل علم یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمن با روش‌های مختلفی همچون شکار نخبگان با پول هنگفت، تحریم علمی دانشمندان ایرانی در دنیا، ایجاد انحراف در تحقیقات دانشمندان ایرانی، دامپینگ مخرب نسبت به دستاوردهای داخلی و ... به خیال واهی خود، سعی در جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه "به برکت محبت اهل بیت علیهم‌السلام در ایران، نخبگان جوان روزبه‌روز افزوده شده و جوانان و دانشمندان ایرانی با اراده قوی خود مقابل این تمام توطئه‌های دشمن ایستاده‌اند، ادامه داد: متأسفانه برخی در داخل فقط بر ارزان بودن خدمات و کالاها حتی از خارج تاکید دارند که در این حالت پس از وابستگی به خارج، راه فشار و تحریم دوباره برای دشمن باز می‌شود ضمن آنکه مشکل بیکاری نیز مرتفع نخواهد شد.

نقدی توطئه‌های استکبار علیه پیشرفت علمی ایران را همچون دفاع مقدس بسیار گسترده خواند و گفت: دشمن پس از شکست در طرح‌های خود علیه پیشرفت علمی کشور دست به سلاح برده و دانشمندان را به شهادت رساند که خون‌های ریخته شده شهیدان علمی نیز در پیشرفت علمی مؤثر شد.

وی با اشاره به برپایی مجالس مختلف برای بزرگداشت شهید احمدی‌روشن در طول دو سال گذشته، افزود: دشمن می‌خواست ثابت کند که علم با ایمان امکان‌پذیر نیست ولی شهادت دانشمندان ثابت کرد که علم و ایمان در ایران با یکدیگر آمیخته است و شهدای علمی هر کدام سرآمد علم و معنویت بودند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، ایمان در علم را سبب پیشرفت ماندگار علم خواند و اظهار کرد: شهید احمدی روشن هم «مصطفی» بود، هم «احمدی» بود هم «روشن»؛ بنابراین هم «انتخاب» شد و هم ضمن پیروی از مکتب «نبوی» با خون پاکش راه را «روشن» کرد.

وی به ولادت این شهید در سالروز 17 شهریور اشاره کرد و گفت: مردم آمریکا در جنبش 99 درصدی خود، تصویر احمدی‌روشن را به عنوان سند جنایت آمریکا روی دست گرفتند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، تاکید مقام معظم ولایت را بر استحکام ساخت درونی نظام و استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور یادآور شده و ادامه داد: این پیام شهدای جهاد علمی و سایر شهداست که برای حل مشکلات چشم به خارج ندوزند و ملت ایران که در طول انقلاب و دفاع مقدس ایستادگی کردند بی‌شک با فشار تحریم نیز، دست از مقاومت برنمی‌دارند.

نقدی در پایان با بیان اینکه "ایران اسلامی برای پیشرفت هیچ نیازی به ابرقدرت‌ها و استکبار ندارد"، تاکید کرد: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و عظمت است که مذاکره 1+5 کشور و اجتماع تمام نظام سلطه‌گواه این عظمت است. آن روز که امکانات نداشتیم، تسلیم نشدیم حال که به این جایگاه رسیدیم، تسلیم شویم، امروز روز شعار هیهات منا‌الذله است.

انتهای پیام

کد N63631

وبگردی