آفتاب

عمل به دستورات قران بهترین عامل وحدت بین امت اسلامی است

عمل به دستورات قران بهترین عامل وحدت بین امت اسلامی است

گنبد کاووس- ایرنا_ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به دستورات قران پیرامون وحدت ، گفت : عمل به دستورات این کتاب آسمانی مهمترین عامل وحدت بین امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈآیت ا.. سید کاظم نورمفیدیˈ روز پنج شنبه در همایش جلوه های وحدت اسلامی که در شهر مرزی اینچه برون برگزار شد گفت : پیروان امت اسلامی باید بطور عملی دستورات قران کریم را جهت ایجاد وحدت و تقویت آن در جامعه اسلامی به کار گیرند.

وی با اشاره به آیه ای از قران کریم در خصوص نشانه پیروان پیامبر (ص)افزود: محکم ایستادن در برابر دشمنان ، با هم مهربان بودن ، اهمیت دادن به نماز و کسب رضای خداوند از بهترین این خصوصیات است.

ایت آ..نور مفیدی اضافه کرد: بزرگترین افتخار مسلمانان این است که پیرو پیامبر (ص) هستند و یک مسلمان باید خصوصیات امت پیامبر (ص) را در خود نهادینه و به آن عمل نماید.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی تصریح کرد: امروز جنایاتی که گروه های تکفیری و سلفی در برخی کشورهای اسلامی به نام اسلام انجام می دهندتوسط دشمنان طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با محکوم کردن جنایات گروه های تکفیری و سلفی خاطر نشان کرد: این گروه هاکه اصلا مسلمان نیستند با اقدامات و جنایات خود ابروی پیامبر (ص) و اسلام را می برند.

ایت ا.. نور مفیدی با تاکید بر ضرورت دوری از تفکرات این گروه ها توسط شیعیان و اهل سنت گفت : مسلمانان بویژه جوانان باید آگاه و هشیار باشند و فریب تفکرات این گروه های غیر مسلمان را نخورند.

در ادامه امام جمعه اهل سنت اینجه برون نیز گفت : تفرقه و جدایی را از درد های مهم امروز جهان اسلام دانست و بر لزوم وحدت و اخوت بیشتر امت اسلامی برای درمان این درد تاکید کرد.

آخوندˈ مدد هوشمندˈ افزود: تفرقه و جدایی از توطئه های دشمنان اسلام است و سبب شده تا امروز شاهد جنگ و خونریزی در برخی کشورهای اسلامی باشیم .

وی با تبریک هفته وحدت ، این هفته را صدقه جاریه امام راحل و انقلاب اسلامی دانست و افزود: پیامبر اسلام مایه وحدت ، رحمت و ذخیره بزرگ معنوی امت اسلامی است .

آخوند هوشمند با تاکید بر ضرورت افزایش معرفت نسبت به پیامبر (ص) افزود: امت اسلامی برای حفظ وحدت باید بیش از پیش سیره نبی مکرم اسلام در همه ابعاد را الگوی خود قرار دهند و از ذخایر معنوی اسلام که نجات بخش هستند استفاده کنند.

7479/506
کد N63596

وبگردی