آفتاب

هیاتی به نمایندگی از چند شرکت فرانسوی اوایل فوریه به ایران سفر می‌کند

هیاتی به نمایندگی از چند شرکت فرانسوی اوایل فوریه به ایران سفر می‌کند

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که شرکت برق «ژ د اف سوئز»٬ شرکت تولید برق و حمل و نقل «آلستوم»٬ شرکت انرژی و حمل و نقل «وئولیا» و شرکت «سافران» که در زمینه ساخت موتور هواپیما٬ موشک و همچنین حوزه هوافضا و امنیت فعالیت می‌کند٬ از جمله شرکت‌هایی هستند که قصد دارند نمایندگانی به ایران بفرستند.

بنا بر اعلام رئیس اتحادیه کارفرمایان فرانسه هیئتی به نمایندگی از تعدادی از «بزرگ‌ترین شرکت‌های فرانسه» طی چند هفته آینده برای بررسی فرصت‌های تجاری و ارتباطی٬ به ایران سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ «پیر گاتاز» رئیس اتحادیه «جنبش شرکت‌های فرانسه» (مدف) در یک کنفرانس خبری گفت که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این هیئت از دوم تا پنج ماه فوریه (۱۳ تا ۱۶ بهمن) در ایران خواهد بود.

گاتاز از معرفی این شرکت‌ها خودداری کرد، اما روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که شرکت برق «ژ د اف سوئز»٬ شرکت تولید برق و حمل و نقل «آلستوم»٬ شرکت انرژی و حمل و نقل «وئولیا» و شرکت «سافران» که در زمینه ساخت موتور هواپیما٬ موشک و همچنین حوزه هوافضا و امنیت فعالیت می‌کند٬ از جمله شرکت‌هایی هستند که قصد دارند نمایندگانی به ایران بفرستند.

«فرانسوا نیکولو» سفیر پیشین فرانسه در ایران در این‌باره گفته است که شرکت‌های فرانسوی‌ که تا پیش از اعمال تحریم‌ها در ایران فعالیت داشتند٬ اکنون خواستار بازگشت به این کشور هستند.

وی از جمله به شرکت‌های «رنو»٬ «پژو سیتروئن»٬ «ایرباس گروپ» و شرکت‌های خدمات بانکی «کردی آگریکول»٬ «سوسیته ژنرال» و «بی‌ان‌پی پاریبا» اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش٬ این شرکت‌ها تصمیم دارند تا از فرصت شش‌ماهه توافق هسته‌ای ژنو استفاده کرده و پیش از هجوم رقبا٬ جایگاه پیشین خود را در بازار ایران باز یافته و فروش خودرو به این کشور را از سر بگیرند.

 

کد N63506

وبگردی