آفتاب

رئیس جمهور از تاسیسات منطقه نفتی دارخوین بازدید کرد

رئیس جمهور از تاسیسات منطقه نفتی دارخوین بازدید کرد

در سومین و آخرین روز سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، حسن روحانی امروز به همراه برخی از وزرا و معاونین خود از تاسیسات منطقه نفتی دارخوین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، حجت الاسلام حسن روحانی ضمن بازدید از این تأسیسات نفتی و جلسه با مدیران صنعت نفت در این منطقه،‌ با کارکنان مجتمع نفتی اروندان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

مجتمع نفتی اروندان دارخوین که از سال 83 روزانه 160 هزار بشکه نفت تولید می‌کند، در 50 کیلومتری شمال خرمشهر بین اهواز و خرمشهر قرار دارد.

این مجتمع نفتی بخشی از نفت مورد نیاز پالایشگاه آبادان را تأمین می‌کند. شرکت نفت و گاز در منطقه دارخوین با هدف توسعه و تولید از میعانات مستقر در غرب رودخانه کارون تأسیس شده است.

در حوزه این شرکت 14 میدان نفتی وجود دارد که حداقل 40 مخزن را شامل می‌شود. میزان نفت شناسایی شده موجود در این میادین 69.7 میلیارد بشکه است که در برداشت اولیه حدود 10 میلیارد بشکه و در برداشت ثانویه حدود 7 میلیارد بشکه آن قابل استحصال است.

به گزارش مهر، دیدار عمومی با مردم خرمشهر،‌ حضور در جلسه شورای اداری استان خوزستان در آبادان و برگزاری نشست مطبوعاتی، از دیگر برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور است.

کد N63176

وبگردی