آفتاب
رییس حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

مسلمانان در سایه وحدت می‌توانند در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند

مسلمانان در سایه وحدت می‌توانند در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کنند

رییس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان، گفت: وحدت بین مسلمانان زمینه‌های بیداری اسلامی در منطقه را فراهم کرد و این اتحاد سبب برکناری مدعیان قدرت و خدمت شد.

حجت‌الاسلام سیدحبیب موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اتحاد را لازمه دنیای اسلام دانست و گفت: اگر در کشوری اسلامی وحدت حاکم باشد، علاوه بر اینکه برکات این وحدت شامل حال آن سرزمین می‌شود، از شر دشمنان نیز مصون می‌مانند.

رییس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر جایگاه وحدت در میان مسلمانان، افزود: مسلمانان در سایه وحدت به عزت، استقلال، خودکفایی و پیشرفت می‌رسند.

وی ادامه داد: وحدت عزت و شوکت می‌آورد و تفرقه انزجار، تنفر، سلب آسایش و آرامش و انزوای مسلمانان را در پی دارد.

موسوی معتقد است، مسلمانان در سایه وحدت و انسجام می‌توانند به موفقیت دست یابند و در برابر ابر قدرت‌ها ایستادگی و مقاومت کرده و کشور خود را به شکوفایی برسانند.

رییس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه سپس به وحدت موجود در میان مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در خلال سال‌های دفاع مقدس اشاره کرد و این اتحاد ایرانیان را ستودنی دانست و افزود: اتحاد بین ایرانیان سبب شد هشت سال در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی و کشور خود را از گزند دشمنان حفظ کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های پس از دفاع مقدس و هم اکنون نیز مسلمانان شیعه و سنی ایران اسلامی با وحدت و انسجام خود توانسته‌اند در عین وجود تحریم‌های سخت، با جدیت تمام به ادامه مسیر خود بپردازند و با جدیت در راه فتح قله‌های علم و دانش گام بردارند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «بیداری اسلامی شکل گرفته در برخی از کشورهای اسلامی در سایه وحدت شکل گرفته است» خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان در مقوله بیداری اسلامی تا جایی بود که به راحتی سبب برکناری مدعیان قدرت و خدمت در خاورمیانه و حتی جهان شد.

انتهای پیام

کد N63175

وبگردی