آفتاب
ظریف در بدو ورود به مسکو:

مذاکره و رایزنی با طرف روس در آستانه کنفرانس ژنو2 ضروری است

مذاکره و رایزنی با طرف روس در آستانه کنفرانس ژنو2 ضروری است

وزیر امورخارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو گفت: با توجه به در پیش بودن کنفرانس ژنو 2 مذاکره و رایزنی با طرف روسی با توجه به اهمیتی که این موضوع برای صلح و امنیت منطقه دارد ضروری است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، محمد جواد ظریف که در ادامه سفر منطقه ای خود از کشور سوریه به همراه همتای سوری خود به روسیه سفر کرده است، بامداد امروز پنج شنبه در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران در فرودگاه ونوکووا گقت: سفرم به مسکو در راستای مکالمه تلفنی جناب آقای روحانی با جناب بوتین برای مذاکره در مورد موضوعاتی است که دو رئیس جمهور در ملاقاتشان در پیشکک و همچنین مکالمه تلفنی که بعدظهر داشتند صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه سفرم به مسکو در پاسخ به دیدار اخیر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ایران است ادامه داد: این سفر در ادامه همان مذاکرات خواهد بود.

ظریف همچنین با اشاره به محور مذاکرات خود با مقامات روسیه گفت: در دیدار با دوستان روس به ادامه رایزنی در موضوع هسته ای و مرحله نهایی مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 که در آینده نزدیک شروع می شود و روسیه نقش مهمی در آن ایفا خواهد کرد، می پردازیم.

وی افزود: در ادامه سفر منطقه ای که داشتم مذاکره و رایزنی با طرف روسی در آستانه کنفرانس ژنو2 با توجه به اهمیتی که این موضوع برای صلح و امنیت منطقه دارد و  روسیه هم به توجه به نزدیکی اش به منطقه و به عنوان یکی از بانیان ژنو 2 ضروری بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: با توجه به حضور همزمان ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در مسکو ، امکان برای برگزاری مذاکرات سه جانبه فراهم شد و قرار است این نشست روز پنجشنبه برگزار شود.

محمدجواد ظریف و ولید المعلم چهارشنبه شب وارد مسکو پایتخت روسیه شدند.

به گزارش خبرنگار ، ملاقات با پوتین و شرکت در نشست سه جانبه سه کشور ایران، سوریه و روسیه از جمله برنامه های وزیر امورخارجه کشورمان به مسکو است. همچنین ظریف کنفرانس مطبوعاتی با وزیر امورخارجه روسیه خواهد داشت.
 

 

کد N63124

وبگردی