آفتاب
به میمنت بزرگداشت میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت /

همایش مشترک علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد

همایش مشترک علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد

ارومیه - ایرنا - به میمنت ایام فرخنده میلاد نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت هفته وحدت ، همایش مشترک علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی روز چهارشنبه با حضور جمعی از شخصیت های دینی و سیاسی استان و کشور در ارومیه برگزار شد.

در این همایش که با هدف تشریح مبانی وحدت و اخوت اسلامی از دیدگاه اسلام و حضرت امام خمینی (ره) ، راهکار های عملی اتحاد و انسجام هر چه بییشتر مذاهب اسلامی و آسیب شناسی اتحاد مسلمانان برگزار شد ، روحانیون شیعه و سنی آذربایجان غربی با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

در این همایش یکی از اساتید دانشگاه تهران و امام صادق (ع) با تاکید بر اهمیت وحدت و اتحاد اسلامی در پیشبرد اهداف عالیه اسلام و انقلاب اسلامی از دیدگاه قرآن گفت : در مقابل توطئه ها و شیطنت هایی که استکبار جهانی علیه مسلمانان طراحی و اجرا می کند ، اتحاد و همبستگی شیعه و سنی شمشیر برنده امت اسلام در مقابله با دشمنان است.

محسن بیات افزود : درشرایطی که استکبار جهانی با وارونه نشان دادن آموزه های دین مقدس اسلام تلاش می کند تا چهره اسلام را خدشه دار کند ، وحدت شیعه و سنی و دشمن شناسی آنها، می تواند چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کند.

وی اظهارکرد : دشمنان اسلام هموراه در طول تاریخ تلاش کرده اند تا اسلام را دین خشونت، جنگ طلبی و خرافه پرستی معرفی کنند و در این راه از تحریف آیات قرآن، اخبار و احادیث نبوی و ائمه معصومین (ع) نیز روی گردان نشده اند .

بیات خاطرنشان کرد : راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای و بهره گیری گسترده از فضای مجازی و استفاده از جریان های معلوم الحال و افراد مسلمان نما با اهداف مقابله با آموزه های دینی ، فتنه بزرگ دیگر دشمنان برای مقابله با اسلام و مسلمانان است .

استاد دانشگاه تهران ادامه داد : سکوت در برابر این توطئه ها و فتنه گری ها، شایسته جوامع اسلامی نیست ، مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید از تمام توان فرهنگی و علمی خود استفاده کرده و با تولید محصولات فرهنگی فاخر، توطئه های دشمنان را بی اثر کنند.

استاددانشگاه امام صادق (ع) یاد آور شد : دشمنان اسلام درحالی می خواهند چهره اسلام را خشن نشان دهند که هنوز دیرزمانی از جنایات وحشیانه آنها درمیانمار ، سوریه و عراق نگذشته است، تاریخ گواه است که مسلمان نماها چگونه انسانهای بیگناه را به قتل می رسانند و خانه و کاشانه آنها را به آتش می کشند.

این مراسم با انجام مداحی و مولودی خوانی توسط گروه های هنری و برگزاری چندین برنامه فرهنگی دیگر پایان یافت.

8135/583/ 3404
کد N62891

وبگردی