آفتاب

دیدارهای امیر عبداللهیان در حاشیه نشست سوریه در کویت

دیدارهای امیر عبداللهیان در حاشیه نشست سوریه در کویت

حسین امیر عبداالهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه که برای شرکت در کنفرانس کمک به مردم سوریه در کویت به سرمی برد، در ادامه دیدارهای خود در حاشیه‌ی این کنفرانس امروز با پیتر میخائیلوس، دبیر کل وزارت امور خارجه یونان،نبیل عربی دبیر کل اتحادیه عرب، هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، کوزین مدیر اجرایی برنامه غذایی سازمان ملل متحد و همچنین وزیر توسعه و امدادرسانی اردن و وزیر تجارت و توسعه ایرلند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر عبداللهیان در دیدار با وزیر توسعه و امداد رسانی اردن ضمن تشریح کمکهای انسان‌دوستانه کشورمان به مردم سوریه در داخل این کشور و مهاجرین مقیم اردوگاه‌ها در کشورهای لبنان عراق و به ویژه اردن هاشمی بر آمادگی کشورمان با وجود تحریم های اقتصادی و میزبانی نزدیک به سه ملیون پناهنده افغانی ظرف سه دهه گذشته بر کمک به پناهجویان سوریه در اردن هاشمی تاکید کرد.

معاون عربی – آفریقایی وزارت امور خارجه در ادامه با تاکید بر راهکار سیاسی حل و فصل بحران سوریه، اولویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در این راستا با تاکید بر ضرورت توقف فوری جریان تروریسم و افراط گرایی در سوریه و منطقه و گسیل کمکهای انسان‌دوستانه برای مردم سوریه و فراهم نمودن زمینه مشارکت فراگیر مردم سوریه در تعییین سرنوشت سیاسی و حقوق اساسی خویش از طریق گفتگوهای ملی مهم دانست.

امیر عبداللهیان در پایان با اشاره به سفر موفقیت آمیز وزیر خارجه کشورمان به اردن هاشمی بر اهمیت توسعه مناسبات میان دو کشور در تمامی ابعاد به ویژه تشکیل اجلاس نهم کمیسیون مشترک دو کشور تاکید کرد.

وزیر توسعه و امداد رسانی اردن هاشمی نیز ضمن بر شمردن مخاطرات ناشی از پدیده تروریسم و افراطی گری خواستار همکاری کشورهای منطقه در راستای مهار این تهدید شده و بر لزوم ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه به ویژه به مهاجرین این کشور در اردن که هزینه‌های هنگفتی را در حوزه‌های خدمات عمومی اجتماعی آموزشی و بهداشتی بر این کشور تحمیل کرده است، تاکید کرد.

وی سفر وزیر خارجه کشورمان به اردن را نقطه عطفی در توسعه مناسبات پایدار دو کشور خواند و گفت که رهبری و دولت اردن هاشمی تعمیق و توسعه روابط دوجانبه را ضروری می دانند.

امیر عباللهیان در دیدار با مدیر برنامه غذایی سازمان ملل متحد نیز با برشمردن شرایط کشورمان در میزبانی نزدیک به سه ملیون پناهجوی افغانی وتحریم های اقتصادی،اهتمام کشورمان را در ارسال و توزیع کمکهای انساندوستانه درابعاد بهداشتی درمانی نیازهای اساسی به ویژه مواد غذایی و امکانات اولیه و اساسی و سوخت ظرف سه سال گذشته تشریح کرد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اهمیت اجلاس سازمان ملل متحد در کویت بر همراهی و همسویی کشورمان با اهداف کنفرانس مزبور تاکید کرد.

مدیر برنامه غذایی سازمان ملل متحد نیز با تشریح وضعیت آوارگان سوری در داخل و خارج این کشور اقدامات به عمل آمده از سوی سازمان تحت اشراف خویش را برشمرد و با توجه به اقدامات سازنده و موثر کشورمان در این راستا ضمن تقدیر و تشکر برای سفر به کشورمان به منظور آشنایی و هماهنگی در مسیر تداوم کمک‌های بین المللی به آسیب دیدگان سوریه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر عبداللهیان در ادامه دیدارهای خود با همتای یونانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان با برشمردن اهمیت مناسبات دو کشور در حوزه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی زمینه های مشترک تعاملات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

دبیر کل وزارت خارجه یونان نیز باتاکید براهمیت تشریک مساعی دو کشور در راستای کمک‌های انساندوستانه به مردم سوریه خواستار توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی دو کشور با توجه به ریاست کشورش بر اتحادیه اروپایی در زمینه‌های انرژی و حمل ونقل دریایی شد.

وی نقش کشورمان را در حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه‌ای به ویژه بحران سوریه موثر و سازنده بر شمرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با نخست وزیر خدمات رسانی لبنان با اشاره به سفر موفقیت آمیز وزیر خارجه کشورمان توسعه و تعمیق مناسبات دو کشور را ضروری دانست.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه همچنین با تاکید بر راه حل سیاسی بحران جاری سوریه بر مشارکت کشورمان در نشست ژنو 2 بدون هر گونه پیش شرط و نقش حاشیه‌ای اشاره کرده و بر ضرورت عدم دخالت در امور داخلی سوریه مهار پدیده تروریسم و افراطی‌گری و واگذاری آینده سیاسی سوریه به مردم این کشور و گفتگوهای ملی –سوری- سوری اشاره کرد.

میقاتی نیز ضمن مهم ارزیابی کردن روابط ایران با لبنان و کشورهای منطقه نقش موثر و سازنده کشورمان را در حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای به ویژه سوریه ستود.

وی با برشمردن توافقات ملی کشورش برای تشکیل دولت جدید لبنان بر ضرورت توسعه و تعمیق مناسبات و براهتمام کشورهای منطقه در رفع بحران سوریه تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N62862

وبگردی