آفتاب
معاون امنیتی وانتظامی وزیر کشور:

کمترین حادثه را در حاشیه مرزهای کشورمان شاهدیم

کمترین حادثه را در حاشیه مرزهای کشورمان شاهدیم

تهران- ایرنا- معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اقدامات انجام شده در مرزهای کشور را مناسب خواند و اعلام کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و هوشیاری مسئولان ذیربط شاهد کمترین حادثه در حاشیه مرزهای کشورمان هستیم.

«علی عبدالهی» شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط منطقه آیا خطر گروههای افراطی در حاشیه مرزها احساس نمی شود، گفت: مراقبت ها از مرزهای ایران اسلامی بطور کامل انجام می شود و با توجه به دقت حوزه های انتظامی و امنیتی ، کمترین حادثه را در حاشیه مرزهایمان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این مراقبت ها به صورت شبانه روزی در حال انجام است و انشاالله توطئه همه دشمنان در منطقه هم خنثی خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین خاطر نشان کرد: مراقبت از مرزها و مبادی جمهوری اسلامی ایران همیشگی است و این هوشیاری ها نیز در حال حاضر افزایش یافته است.

عبدالهی درباره مرزهای آبی و اهمیت آن نیز گفت: تقویت مرزهای آبی کشور یکی از اولویت ها و توجهات محسوب می شود و وزیر کشور و مسئولان اهتمام جدی در این باره دارند.

** به دنبال تمرکز مدیریت در مرزها هستیم

وی در ادامه درباره طرح جامع امنیت پایدار مرزها و روند آن در کشور گفت: طرح جامع امنیت پایدار مرز در سال 91 به شورای عالی برده شد و در آنجا نیز تصویب شد.

معاون امنیتی وزیر کشور افزود: پس از تصویب این طرح، ˈکارویژه مرزˈ به وظایف شورای امنیت کشور اضافه شد و در حال حاضر جلساتی که مربوط به مرز است در شورای امنیت کشور مطرح می شود.

عبدالهی خاطر نشان کرد: در زمانی که کارویژه مرز تشکیل می شود مباحث مرزی با حضور اعضایی که اضافه می شوند برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: سه جلسه از کار ویژه مرز برگزار شده که تاثیر بسزایی در رابطه با مرز و توجه در این زمینه داشته است.

معاون امنیتی وزیر کشور به ایجاد کنترل تمرکز مدیریت در مرز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، نبود تمرکز مدیریت در مرز بخصوص مبادی رسمی کشور بود و در حال حاضر روی این موضوع کار می شود تا تمرکز مدیریت را ایجاد کنیم.

عبدالهی خاطر نشان کرد: به دنبال تمرکز مدیریت در مرزها هستیم و در این رابطه تلاش و اهتمام لازم را داریم.

وی ادامه داد: در طرح جامع امنیتی ، بحث کنترل مرزها با ابزارهای مختلف الکترونیکی، انسداد فیزیکی مرزها با عواملی همچون سیم خاردار یا دیوار، تعامل با کشور همسایه، هماهنگی با مرزبانهای کشورهای همسایه، معاش مرزنشینان، کشاورزی در مرز و سایر موضوعات مرتبط با مرز لحاظ شده ست.

معاون امنیتی وزیر کشور خاطر نشان کرد: طرح جامع امنیتی کامل است و کارگروههایی در این باره تشکیل شده و سایر وزارتخانه ها نیز در کارگروهها مسئولیت دارند.

عبدالهی تصریح کرد: کارگروهها کارهای کارشناسی برای مرز را انجام می دهند که امیدوارم منشاء آثار مثبت و خوب برای کنترل مرزها باشد.

وی یکی از ابعاد کنترل در مرزها را جلوگیری از ورود قاچاق دانست و گفت: به بحث کنترل و جلوگیری از ورود قاچاق اهتمام ویژه ای شده و در این راستا تلاش می شود.

سیام**7261 **1449
کد N62843

وبگردی