آفتاب

روحانی:امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به ایثار و فداکاری داریم

روحانی:امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به ایثار و فداکاری داریم

رییس جمهور گفت: تنش‌زدایی در کنار افزایش قدرت ملی سازنده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،رییس جمهور بر این نکته که امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به ایثار و فداکاری داریم، تاکید کرد.  حجت‌الاسلام حسن روحانی طی سخنانی در جمع ایثارگران استان خوزستان که شعار روحانی روحانی تو امید ایرانی سرمی‌دادند، گفت: در جمع خانواده ایثارگران چه می‌توانم بگویم جز کرنش در مقابل شما. شما افتخار ایران، اسلام و کشور هستید. اینکه گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب ایثارگران و خانواده‌های عزیز آنها هستند، حرف درستی است.

وی با طرح این سوال که مگر بدون ایثار و شهادت انقلاب آغاز و نهضت پیروز می‌شد، با مروری بر حادثه کشتار طلاب در فیضیه در دوران رژیم طاغوت گفت: شب‌های بعد از حادثه فیضیه شرایطی به وجود آمد که خانه مراجع تقلید بسته شد، اما در یک خانه باز بود و آن خانه امام(ره) بود.

روحانی با طرح مجدد این سوال که مگر می‌شد بدون شهادت و ایستادگی، زندان و شکنجه، نهضت آغاز شود، به مرور خاطرات خود از حادثه 15 خرداد 42 و شهادت‌ها و رشادت‌هایی که در این روز رقم خورد، پرداخت.

رییس جمهور در ادامه تصریح کرد: زمانیکه روحیه ایثار، جهاد و فداکاری می‌آید، لطف خداوند هم خواهد آمد.

وی در ادامه با مرور آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد، گفت: خداوند فرزندان شما را یاری کرد، فرزندان شما جاودانه شدند. آنهایی که در انقلاب و دوران مقدس شهید شدند، جایگاه‌شان نه بهشت بلکه فردوس اعلاست.

وی در ادامه کسب خشنودی خدا و لبخند الهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خداوند به شهیدان در میدان رزم لبخند می‌زند. آنچه مهم است، رضایت خداست و شما نمی‌دانید فرزندان شما نزد خدا چه مقامی دارند.

روحانی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس هیچ‌کس به ما کمک نکرد، گفت: ما تنها و مظلوم بودیم و در کنار این تنهایی و مظلومیت، چقدر زیبا بود ایستادگی و مقاومت.

رییس جمهور ادامه داد: هیچ کس در دوران دفاع مقدس به ما کمک نکرد. اما کمک خداوند بزرگ و این مردم مقاوم و ایثارگر چه‌ها که نکرد.

روحانی در ادامه به مرور خاطرات خود از سرکشی به زاغه‌های مهمات در دوران دفاع مقدس جهت کسب اطلاع از اینکه آیا ایران خمپاره 60 دارد پرداخت و گفت: ما تنها و مظلوم بودیم. فرزندان شما مظلومانه جنگیدند. ما اخلاقی جنگیدیم و همه اصول را رعایت کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا دو سال با وجود بمباران شهرهای ایران، امام(ره) راضی به اقدام متقابل نشد، گفت: چند بار خدمت امام(ره) رفتیم، گفتند می‌ترسند در این حملات بیگناهی کشته شود و بعد از دو سال گفتند اگر شهری را می‌خواهید بزنید، اول از طریق رادیو اعلام کنید تا مردم شهر را ترک کنند.

رییس جمهور در ادامه با یادآوری حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه ایران با بیان اینکه ساخت سلاح شیمیایی سخت نیست، گفت: ما انسانی جنگیدیم و همه اصول اخلاقی را رعایت کردیم. ما امروز افتخار می‌کنیم به سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، عشایر و از آن بالاتر افتخار می‌کنیم به بسیج قهرمان، دلاوران، ایثارگران و خانواده ایثارگران. ایثارگران و خانواده‌های آنان سرمایه‌های اجتماعی ما هستند.

روحانی در ادامه با اشاره دیدارهای دوره‌ای خود با خانواده شهدا، از این دیدارها به عنوان امری یاد کرد که وی را آرام می‌کند.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: دولت هرکاری که برای خانواده ایثارگران انجام دهد، در مقابل کاری که عزیزان ایثارگر ما انجام داده‌اند، قابل جبران نیست.

وی احترام و تکریم خانواده ایثارگران و شهدا را نه یک تعارف بلکه یک وظیفه و حقیقت برشمرد و گفت: همه باید افتخار کنیم که خادم ایثارگران و خانواده عزیز جانبازان و ایثارگران باشیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به روحیه ایثار و فداکاری داریم، گفت: بدانید اگر با دنیا تنش‌زدایی و تعامل سازنده داشته باشیم، وقتی به درد می‌خورد که قدرت ملی را بالا ببریم. اگر قدرت ملی بالا رفت، از این روابط می‌توانیم استفاده کنیم.

روحانی بار دیگر خطاب به خانواده ایثارگران و حضار حاضر در جلسه که یادگاران شهدا بودند، گفت: دولت به شما افتخار می‌کند. ما می‌دانیم که اشتغال مهم‌ترین مساله دولت است اما مساله تورم اینقدر شدید بود که اول خواستیم آن را کنترل کنیم و در بحث اشتغال حمایت خانواده ایثارگر اولویت دارد.

وی با اظهار خشنودی از اخبار مربوط به طی مدارج علمی توسط خانواده‌های ایثارگران گفت: ان‌شاءالله همه دست به دست هم کشور را می‌سازیم و مشکلات را حل می‌کنیم.

27219

 

کد N62816

وبگردی