آفتاب

سفر رئیس‌‌جمهور کره جنوبی به هند

سفر رئیس‌‌جمهور کره جنوبی به هند

همشهری‌آنلاین: رئیس‌‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه ۲۵ دی وارد دهلی‌نو شد. پارک گئون های،رئیس جمهور کره جنوبی با هدف افزایش مبادلات تجاری با هند به این کشور سفر کرده‌ است.

جهان > آسیا- همشهری‌آنلاین:
رئیس‌‌جمهور کره جنوبی چهارشنبه ۲۵ دی وارد دهلی‌نو شد. پارک گئون های،رئیس جمهور کره جنوبی با هدف افزایش مبادلات تجاری با هند به این کشور سفر کرده‌ است.

پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی در این سفر چهار روزه قصد دارد در زمینه گسترش تجارت هسته‌ای کشورش با مقام‌های هند گفت‌و‌گو کند.


او در گفت‌و‌گو با تلویزیون دوردارشان هند گفت: کره‌جنوبی سابقه خوبی در ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های اتمی دارد. هیچ حادثه مهمی از زمان اغاز کاری تجاری کره در این زمینه از سال 1978 رخ نداده‌ است. کره می‌تواند شریک خوبی برای هند در تجارت هسته‌ای‌اش باشد.

بنا به گزارش دی ان ای ایندیا، پارک گئون های پنج‌شنبه 26 دی با سینگ، نخست‌وزیر هند نشست خواهد داشت. او همچنین قرار است با رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور هند نیز دیدار و گفت‌‌گو کند.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی را هیاتی بلند‌پایه به‌ همراه چهار وزیر امور خارجه، فن‌آوری و تکنولوژی، علوم و وزیر بازرگانی در این سفر همراهی می‌کنند.

کد N62713

وبگردی