آفتاب

از نظر مردم دنیا آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

از نظر مردم دنیا آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

طبق نظرسنجی بین المللی موسسه «گلوپ و وین» از 65 کشور جهانی، آمریکا بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، طبق این نظرسنجی، 24 درصد از پاسخ دهندگان آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح جهانی می‌دانند و پس از آن نیز پاکستان با فاصله زیاد هشت درصد قرار دارد.

چین با کسب شش درصد آرا در رده سوم بوده و کره شمالی و افغانستان نیز از نظر پنج درصد از پاسخ دهندگان، تهدید علیه صلح جهانی محسوب می‌شوند. رژیم صهیونیستی نیز طبق نظر 5 درصد از شرکت‌کنندگان در رده چهارم قرار گرفت.

پس از آن نیز چهار درصد از پاسخ دهندگان، عراق، ژاپن و هند را خطرناک دانستند. این در حالی است که تنها سه درصد از آن‌ها سوریه را خطرناک دانسته و رقم پایین 2 درصد نیز متعلق به روسیه شد. اما انگلیس نیز در کنار آلمان، استرالیا، کره جنوبی، سومالی، عربستان و فلسطین، از نظر یک درصد از شرکت کنندگان خطرناک‌ترین کشورهای جهان هستند.

طبق نتایج این نظرسنجی، حدود 38 درصد از پاسخ دهندگان از زندگی در کشور خود راضی بودند. این در حالی است که سایرین به خروج از کشورشان متمایلند، اما از قرار معلوم همچنان برخی رویای آمریکا را در سر دارند: 9 درصد از پاسخ دهندگان خواستار زندگی در آمریکا بوده و هفت درصد نیز به زندگی در کانادا و استرالیا تمایل داشتند.

در این زمینه سوئیس با شش درصد، فرانسه با چهار درصد و آلمان، انگلیس، ایتالیا و عربستان نیز با سه درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

اما برای اولین بار پس از فرو ریختن دیوار برلین، 50 درصد از پاسخ دهندگان، به‌رغم بحران اقتصادی جهان، نسبت به سال 2014 بیشتر از سال 2013 امیدوار هستند.

همچنین بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان معتقدند که در صورت دخالت بیشتر زن‌ها در سیاست، جهان بهتر خواهد شد. حدود 36 درصد از این موضوع حمایت کردند، اما 41 درصد از پاسخ دهندگان این موضوع را بی‌ربط می‌دانند. همچنین 17 درصد نیز دخالت زن‌ها در امور سیاسی را اشتباه خواندند.

این نظرسنجی جهانی، به مدت 37 سال است که در پایان هر سال صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N62684

وبگردی