آفتاب

تداوم درگیری ها بین معارضان و تروریستهای سوری در نزدیکی مرزسوریه و ترکیه

تداوم درگیری ها بین معارضان و تروریستهای سوری در نزدیکی مرزسوریه و ترکیه

آنکارا - ایرنا - درگیری ها بین نیروهای معارض و تروریستهای سوری در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه ، به ویژه در شهر ˈحلب ˈ ادامه دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، نیروهای گروه تروریستی ، تکفیری موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از مناطق ˈکفره و کفره کلبینˈ در استان حلب مجبور به عقب نشینی شدند.

این منابع خبری نوشتند : نیروهای داعش در درگیری با گروه شورشی موسوم به جبهه اسلامی و ارتش مجاهدین مجبور به عقب نشینی از این مناطق شده اند.

براساس این گزارش ، نیروهای تروریستی داعش در مقابله به مثل با گروه جبهه اسلامی در استان ˈادلبˈ ده ها نفر از اعضای این گروه را به قتل رساندند.

منابع خبری ترکیه همچنین از تحت کنترل گرفتن منطقه ˈ شیخ نجار ˈ در حلب توسط نیروهای نظامی سوریه با همیاری مردم غیر نظامی خبر دادند.

به نوشته این منابع خبری در گیری ها بین گروه های معارض و تروریستهای سوری در شهرهای حلب و حیدریه و منطقه خیرالدین همچنان ادامه دارد.

ترکیه روز دوشنبه گذشته در پی افزایش درگیری ها بین گروه های معارض سوری در مرز این کشور با سوریه ، گذرگاه مرزی ˈآکچا قلعهˈ را مسدود کرد.

مقامات دولتی ترکیه در پی تشدید درگیری بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش ) در شهر ˈتل ابیاضˈ در نقطه مقابل مرز ˈآکچاقلعهˈ ترکیه این گذرگاه مرزی را مسدود کردند.

براساس این گزارش، منابع خبری ترکیه به زمان بازگشایی احتمالی این مرز که از فعال ترین مرزها بین ترکیه و سوریه است و در استان ˈشانلی عرفاˈ قرار دارد اشاره ای نکردند.

خاورم ** 2012 ** 230**1856
کد N62666

وبگردی