آفتاب

دیدار وزیر خارجه ایران با نخست‌وزیر سوریه

دیدار وزیر خارجه ایران با نخست‌وزیر سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز چهارشنبه در دیدار با وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه در دمشق آخرین روندهای همکاری دو کشور به ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با مفید خواندن سفر قبلی نخست‌وزیر سوریه به تهران برای توسعه همکاری‌ها، از عزم کشورمان در حمایت و پشتیبانی از تلاش دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم، خشونت، افراط‌گری و فتنه مذهبی تاکید کرد.

او درباره اجلاس "ژنو2" افزود: هرچه می‌گذرد بیش‌تر مشخص می‌شود که دیدگاه مبارزه با افراط‌گری، دیدگاه درستی بوده و بقیه کشورها نیز به سمت این دیدگاه گرایش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: من در سفر به کشورهای منطقه شاهد یک اجماع فراگیر برای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی بودم.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به معاون اول رییس‌جمهور کشورمان و با تشکر و قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه در برابر افراط‌گرایی و تروریسم در شرایط سخت به وجود آمده برای مردم این کشور، روابط ایران و سوریه را بخشی از تاریخ منطقه دانست.

او افزود: تلاش خواهیم کرد همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف گسترش یافته و به سطح مناسب آن برسد.

وی هم‌چنین با تاکید بر موضع سوریه درباره مشارکت جمهوری اسلامی ایران در نشست "ژنو2" اظهار کرد: با توجه به نقش منطقه‌یی جمهوری اسلامی ایران حضور این کشور در نشست "ژنو2" را به نفع منطقه می‌دانیم.

انتهای پیام

کد N62658

وبگردی