آفتاب

روحانی:شرایط دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون را نمی توان تحمل کرد

روحانی:شرایط دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون را نمی توان تحمل کرد

رئیس جمهور با فعالان اقتصادی استان خورستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در دومین روز سفر خود به خوزستان در جمع فعالان اقتصادی شهر اهواز گفت: دولت ها وظیفه دارند امنیت ملی و سرمایه داری را تامین کنند و شرایط را برای حمایت حداکثری فراهم کرده و بازار پول و سرمایه را آماده کنند و بر کلیت اقتصاد نظارت داشته و باقی کارها با مردم است.

وی با بیان این که امروز تنش های سیاسی کاهش یافته است، گفت: ما می خواهیم نهادها ما پرنشاط، فعال، منتقد باشند و دولت مصمم است به این راه ادامه دهد.

وی با طرح این سوال که چرا با دنیا در حال مذاکره هستیم، گفت: برخی می گویند باید درون نگر بود و به مردم خود نگاه کرد. این موضوع درست است امام مردم ما خواهان کاهش تنش با دنیا هستند و ایستادگی بر اصول غیر از تنش است و دولت ذره ای از اصول کوتاه نخواهد آمد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما با دنیا در حال جنگ نیستیم  اما اراده ما این است که با دنیا تعامل سازنده و موثر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برخی فکر می کنند ما خوشمان می آید با خارجی ها بخندیم. لبخند و اعتمادسازی برای این است که کشور خودمان پیشرفت کند. تمام این تلاش ها برای این است که کارآفرینان و مردم ارزان تر و در فضای رقابتی خرید کنند و مجبور نباشند از یک کشور و با یک پول خرید کنند.

رئیس جمهور با بیان این که ما به سیاست خارجی اهمیت نمی دهیم، گفت: ما به منافع و مصالح ملی اهمیت میدهیم و این موضوع گاهی در فعال شدن سیاست خارجی است..

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط ویژه ای داریم و دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون را نمی توان تحمل کرد.

وی درباره شرایط بازار تاکید کرد: همه تلاش خود را انجام می دهیم بازار آرام شود و البته بیش از ما مردم هستند که بازار نسیتا آرام را ایجاد کرده اند.

رئیس جمهور با انتقاد از عملکرد سیسیتم بانکی کشور، گفت: بانک های ما امروز از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته اند و اصلاح نظام بانکی ضروری است.

وی با بیان این که در سال آینده 129 طرح در استان خوزستان اجرایی خواهد شد تاکید کرد: هرچه می گوییم باید در دولت یازدهم انجام شود.

27295

 

 

کد N62652

وبگردی