آفتاب

فعالیت های جزیره ای بزرگ ترین آسیب برنامه های قرآنی است

فعالیت های جزیره ای بزرگ ترین آسیب برنامه های قرآنی است

مدیرعامل مؤسسه رهپویان قرآن و عترت گیلان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جامعه قرآنی در شرایط جدید گفت: فعالیت‌های جزیره ای بزرگ ترین آفت و آسیب برنامه های قرآنی است.

نادر حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به شرایط جدید جامعه قرآنی با توجه به معاون جدید قرآن و عترت وزیر ارشاد، تغییر دولت و بودجه جدید مجلس اظهار کرد: امیدواریم با همگرایی بیشتر دولت با مجلس شاهد حمایت‌های جدی نهادهای دولتی و حاکمیتی از فعالیت‌های دینی و قرآنی به ویژه مؤسسات قرآنی باشیم.

وی با اشاره به وظایف جامعه قرآنی در این خصوص افزود: وظیفه جامعه قرآنی این است که مثل همیشه در اجرای سیاست‌های دولتمردان در حوزه قرآنی در کنارشان باشد و در این خصوص همدلی و وحدت نیروهای قرآنی می تواند رمز رشد و تعالی جامعه قرآنی شود.

نادری با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جامعه قرآنی در شرایط جدید گفت: بهترین فرصت در این عرصه تلاش در جهت خدمت بیشتر به ساحت مقدس قرآن کریم است که اگر مسئولین کشوری یک رویه همگرایی در سطح کشوری و به تبع آن در سطوح استانی و شهرستانی ایجاد کنند از این فرصت بیشتر می توان بهره برد و الان متاسفانه فعالیت‌های جزیره ای بزرگ ترین آفت و آسیب برنامه های قرآنی است.

مدیر انجمن قرآن ارشاد اسلامی رشت با بیان این‌که «مطالبات و انتظارات جامعه قرآنی از دولتمردان در حوزه های مختلف را می توان به تخصیص بهتر اعتبارات قرآنی به فعالان قرآنی نام برد» تصریح کرد: تسریع در روند صدور مجوزها، تجهیز مراکز قرآنی، واگذاری فعالیت‌های قرآنی دولتی به مؤسسات و مراکز مردم نهاد قرآنی از موارد دیگر انتظارات جامعه قرآنی است.

فعال قرآن گیلانی ادامه داد: جامعه بزرگ قرآنی کشور که الحمدالله در همه زمینه ها دارای تخصص لازم است می تواند تجربیات، ایده ها و تخصص های خود را در اختیار کارگزاران قرآنی نظام قرار دهد البته به شرطی که در این مسیر دولت زمینه حضور و نقش آفرینی آن ها را هموار سازد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و همگرایی جامعه قرآنی در شرایط کنونی و راهکارهای تحقق آن خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای همکاری و همگرایی، تشکیل یک تشکل بزرگ قرآنی فراگیر مردمی و به نوعی تأسیس یک خانواده بزرگ قرآنی با همه سلیقه ها و تخصص های مربوطه و با استقلال لازم مردمی، مفید می باشد که مرجعی برای همه فعالان دست اندرکار است.

انتهای پیام

کد N62441

وبگردی