آفتاب

مالکی: جامعه جهانی در مقابل حامیان تروریسم ساکت ننشیند

مالکی: جامعه جهانی در مقابل حامیان تروریسم ساکت ننشیند

نخست وزیر عراق با بیان این مطلب که برای نابودی تروریسم باید ریشه‌های آن را خشکاند از جامعه جهانی خواست در مقابل کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، ساکت ننشینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود با بیان اینکه عراق برای دفاع از جهان، انسانیت و عدالت با تروریسم که از حمایت‌های خارجی برخوردار است می‌جنگد، از جامعه جهانی خواست در مقابل کشورهایی که از تروریست حمایت می‌کنند ساکت ننشینند.

وی تصریح کرد: برای از میان برداشتن تروریسم تعقیب و بازداشت تروریست‌ها کافی نیست، ما باید ریشه‌های این پدیده را در جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی بخشکانیم تا تمامی جهان برای اولین بار در مقابل این خطر بزرگ که همه دنیا را تهدید می‌کند، متحد شوند.

مالکی همچنین بر لزوم جنگ همزمان و سازمان یافته علیه گروه تروریستی القاعده و تشکیلات آن در تمامی کشورهایی که با این خطر بزرگ مواجه هستند، تاکید کرد.

وی با اشاره به ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار گفت: ارتش و عشایر در راستای دفاع از مردم عراق، مقدسات، مساجد، کلیساها و اماکن مذهبی دیگر که در معرض حملات و هتک حرمت‌های القاعده قرار دارند، با این گروه می‌جنگند.

مالکی در ادامه خاطرنشان کرد: هر کس که در صف القاعده باشد، با این گروه همکاری کند و شرایط را برای ادامه فعالیت‌های آن فراهم کند، جزئی از هدف‌ ماست.

انتهای پیام

کد N62430

وبگردی