آفتاب
تحولات آسیا/

تصمیم فیلیپین برای خرید ناو از آمریکا/ توزیع اعلامیه علیه کره شمالی در کره جنوبی

تصمیم فیلیپین برای خرید ناو از آمریکا/ توزیع اعلامیه علیه کره شمالی در کره جنوبی

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: آمادگی سنگاپور برای معامله تسلیحاتی با آمریکا، تصمیم فیلیپین برای خرید ناو از ایالات متحده و توزیع اعلامیه علیه کره شمالی از جمله خبرهای مربوط به شرق قاره آسیا به شمار می روند.

فیلیپین

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ژنرال امانوئل بائوتیستا فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح فیلیپین امروز چهارشنبه در گفتگو با شبکه ای ان سی اعلام کرد که کشورش در پی خرید دو فروند ناو جنگی از آمریکا با هدف مقابله با تهدیدهای چین است.

ژنرال امانوئل بائوتیستا با اشاره به تهدید واقعی در زمینه های حفاظتی و دفاع از خاک فیلیپین گفت: به شش فروند ناو جنگی با هدف حفاظت از خط ساحلی طولانی کشورمان نیازمندیم و امیدوارم که دو فروند ناو جنگی تا دو سال آینده وارد کشور شوند.

اندونزی

خبر دیگر اینکه آژانس مبارزه با بلایای طبیعی اندونزی امروز چهارشنبه اعلام کرد که بر اثر فوران آتشفشان در این کشور دستکم 16 نفر کشته شدند.

شبه جزیره کره

خبرگزاری فرانسه همچنین از توزیع 500 هزار اعلامیه علیه کره شمالی و همچنین شمار زیادی از لوح های فشرده و فلش های یو اس بی به همراه اسکناس های یک دلاری از سوی فعالان کره جنوبی در مرز دو کره خبر داد.

این اقدام درحالیست که ارتش کره شمالی بارها پخش اعلامیه را نوعی جنگ روانی و اقدام تحریک آمیز با هدف شعله ور کردن آتش جنگ و درگیری در شبه جزیره کره خوانده و درباره پیامدهای منفی آن هشدار داده است.

سنگاپور

این رسانه غربی همچنین از آمادگی سنگاپور برای انعقاد یک قرارداد تسلیحاتی با آمریکا به ارزش 43/2 میلیارد دلار با هدف نوسازی جنگنده های اف -16خود خبر داد.

این بسته تسلیحاتی که با هدف افزایش اعتبار نیروی هوایی سنگاپور خریداری می شود، شامل رادارهای جدید، سامانه های ناوبری، موشک ودیگر تجهیزات پیشرفته است.

کد N62340

وبگردی