آفتاب

کشته شدن 10 عضو ناتو از ابتدای 2014 در افغانستان/ امضای پیمان راهبردی در چند روز آتی

کشته شدن 10 عضو ناتو از ابتدای 2014 در افغانستان/ امضای پیمان راهبردی در چند روز آتی

هلاکت 16 عضو طالبان، کشته شدن 10 عضو ناتو از ابتدای 2014 و امضای پیمان راهبردی واشنگتن و کابل در چند روز آتی از جمله خبرهای افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی کشته شدن یک نظامی دیگر ناتو در حمله طالبان در شرق افغانستان، تلفات نیروهای خارجی در این کشور از ابتدای سال جاری تاکنون به ده نفر رسید.

در بیانیه ناتو به هویت نظامی کشته شده و محل دقیق این حادثه اشاره نشده است.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار بمب های کنار جاده ای در اطراف شهر لشکرگاه در ولایت هلمند در جنوب افغانستان در مرز با کشور پاکستان دو زن کشته شدند.

وزارت کشور افغانستان نیز امروز چهارشنبه از کشته شدن 16 عضو طالبان، زخمی شدن سه نفر و بازداشت هفت فرد دیگر در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر دادند.

نیروهای افغانی و اعضای طالبان عملیات های مختلف را در ولایت های پروان، بغلان، قندز، قندهار، زابل، لوگر و پکتیا انجام داده و موفق به کشف و ضبط سلاح های سبک و سنگین، مواد منفجره و مهمات شدند.

خبر دیگر اینکه شینهوا گزارش داد مقامات افغانی و آمریکایی در حال انعقاد پیمان راهبردی با واشنگتن هستند و این قرارداد در چند روز آتی امضا می شود.

این درحالیست که کرزای پیشتر پیش شرط امضای پیمان راهبردی با واشنگتن را پایان حملات به منازل مسکونی، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، ایجاد صلح و ثباتی پایدار در افغانستان و سپردن زندانیان گوانتانامو به دولت عنوان کرده بود.

شورای امنیت ملی افغانستان نیز چنین اقدام آمریکا را در تضاد با تعهدات قبلی این کشور و با هدف تحت فشار قرار دادن کابل برای امضای پیمان راهبردی با واشنگتن عنوان کرده است که در صورت امضای آن نیروهای آمریکایی می توانند حتی پس از سال آتی در این کشور باقی بمانند.

کد N62339

وبگردی